Gå til innhold

366kr ekstra for 1,8ghz dothan istedenfor 1,7 ?


redbar0n

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det avhenger vel mye av, hvordan du bruker lappisen din. Om du som jeg bruker den kjørende på batteri 90% av tiden og likevel drosler ned den til 600mhz for å spare strøm, ja da er det jo ikke mye poeng i å bruke penger på en kraftigere prosessor. Inn imellom ler jeg litt av meg selv som har en dothan2.0, men som sakt sjeldent bruker den for hva den er verdt. Om du omvendt bruker lappisen med laderen i og ikke bryr deg om at viften kjører litt oftere, ja da er det kanskje ikke så mye penger for litt ekstra prosessorkraft. Behovet avhenger vel av bruken også; om du bare skal skrive text og surfe på nettet rekker jo 1.7 vel like langt som 1.8, men for tungere opgaver kan det være digg med allt kraft du har råd med.

Lenke til kommentar
Det avhenger vel mye av, hvordan du bruker lappisen din. Om du som jeg bruker den kjørende på batteri 90% av tiden og likevel drosler ned den til 600mhz for å spare strøm, ja da er det jo ikke mye poeng i å bruke penger på en kraftigere prosessor. Inn imellom ler jeg litt av meg selv som har en dothan2.0, men som sakt sjeldent bruker den for hva den er verdt. Om du omvendt bruker lappisen med laderen i og ikke bryr deg om at viften kjører litt oftere, ja da er det kanskje ikke så mye penger for litt ekstra prosessorkraft. Behovet avhenger vel av bruken også; om du bare skal skrive text og surfe på nettet rekker jo 1.7 vel like langt som 1.8, men for tungere opgaver kan det være digg med allt kraft du har råd med.

Det kan vel tenkes at man får glede av en 2.0 GHz framfor en 1.6 GHz dersom man planlegger å ha laptopen lenge. Programmene som kommer i årene framover, kommer jo garantert ikke til å kreve mindre datakraft enn dagens programmer.

 

Men det er klart at dersom man er av typen som bytter bærbar annethvert år, så er det ikke noe poeng i å kjøpe det siste og beste til enhver tid.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Er det verdt å betale 366 kroner ekstra for å få en 1,8 ghz dothan istedenfor en 1,7 ghz dothan?

 

Vil jeg merke noen forskjell?

 

Er det en god investering med tanke på salg senere?

Hvilken butikk er dette?

multicom.no

 

har nå fått dataen. en g556E 1800. var ikke spesielt imponert. sender den tilbake, og satser på en 1557 tenker jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...