Gå til innhold

Suse på laptop, noen som kan hjelpe?


Anbefalte innlegg

Har en laptop fra packard bell, og har nettopp instalert linux for første gang, - er rimelig frustrert.... -Men er sta nok til å ikke instalere windows (som jeg kan) med engang iallefall, -så håper noen kan hjelpe.

 

Når jeg lukker maskina, dør pc'n og jeg eneste stedet jeg kan tenke meg at det går å fikse dette er på "Configure KLaptop". - På power controll står det "Currently ACPI suspend/standby is not supported..... -Hvordan fikser jeg dette?

 

Har widescreen på laptop'en, -finner ingen mulighet til å sette opplsøninga som passer.

 

Fikk ikke kontakt med nettet uten å restarte maskina, -dette skulle være unødig, men eneste løsningen jeg fant. Hvordan gjør en dette?

 

Å koble til ekstern skjerm(er avhening av det når jeg skal jobbe over lang tid), gikk rett til helvete. Oppløsninga på denne var skitdårlig (mye dårligere enn på laptop skjermen). Og når jeg trykket fn F5 for å skifte til kun ekstern skjer, slik at jeg kanskje kunne gjøre noe med det forskøv hele skjermbilde seg en 2-4cm ned (avhening av hvilken skjerm jeg så på), -øverst manglet jeg skjermbilde, og alt av menyer var "under skjermkanten".

 

Når jeg styra med å få rett oppløsning, prøvde jeg å slå av grafikken og restarte den. Men da fikk maskina ikke til å kjøre opp igjen (den stoppet på "velkommen" skjermbildet). Noen som har noen tips her?

 

Håper noen tar seg tid til å hjelpe en frustrert "liten" frøken.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...