Gå til innhold

Høy temperatur


Ravis

Anbefalte innlegg

Har en AMD Socket A T-bird 1.4 GHz med GlobalWin WBK38 kjøler som skal byttes ut. Den støyer som et fly, selv når maskinen står inni skapet i møbelet mitt. Jeg måler temperaturen v.hj.a Pc Probe og etter en stund er temperaturen opp i 63 grader celsius ved load. Jeg bruker Asus Probe til målingene. Jada, maskinen skal ut av skapet(når jeg får min Taisol CGK760), men jeg ønsker å vite:

Hva er akseptabel temperatur? Kan jeg få systemet til

automatisk å stenge seg selv ned ved angitt temp.?

Jeg er ingen overklokker, bare en vanlig bruker og har derfor lite lyst til å gi meg i kast med plansliping og denslags.

 

Tor Eivind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du! 63 grader er kanskje en smule for høy temp. Det er 2 faktorer jeg tror kan være utslagsgivende her.

1. Maskinen står inne i et skap = dårligere tilgang på frisk

luft. Og har du noen ekstra kabinettvifter? Har du maxi el.

midi-tower.

2. Og når det gjelder Asus Probe og temp.avlesinger, bruke

versjon 2.12.01. Det er den beste versjonen. Den oppgir

cpu-viften til å være Power-vifte, men det er av mindre

betydning.

 

Jeg personlig kjører en Athlon 1400@1507 med Noise Control Silverado. Temp. på cpu er aldri over 50 grader. Men jeg har et Aopen maxi-tower med 4 stk. kabinettvifter som trekker luft ut av kabinettet, samt borret hull i sidedekslet for å få inn friskluft.

Lenke til kommentar

1200@1400 - Swiftech MC462. Idle: 31.1, Load: 36.4

(Luft inn: ca. 18.6 :smile: )

 

Det er masse sw som kan kjøre sammen med Motherboard Monitor 5 og ta auto-shutdown når temperaturen kommer over en sett verdi. Last ned MBM5 og prøv ut de forskjellige for å finne den du vil bruke.

 

 

_________________

255 bokstaver er ikke nok for mine setups :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Silence på 2001-09-11 08:37 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-10 13:39, Thunder_silence skrev:

Hei du! 63 grader er kanskje en smule for høy temp. Det er 2 faktorer jeg tror kan være utslagsgivende her.

1. Maskinen står inne i et skap = dårligere tilgang på frisk

luft. Og har du noen ekstra kabinettvifter? Har du maxi el.

midi-tower.


Jeg har In-Win midi tower og ingen ekstra vifter. Det jeg gjorde var å fjerne den tynne platen bakerst i skapet slik at skapet ble åpent i denne enden. Resultat: Mer støy, men temperaturen sank til 41 grader ved moderat load og 39 grader ved, er det idle dere kaller det? I hvert fall mener jeg hvilemodus;)

 

Quote:


2. Og når det gjelder Asus Probe og temp.avlesinger, bruke

versjon 2.12.01. Det er den beste versjonen. Den oppgir

cpu-viften til å være Power-vifte, men det er av mindre

betydning.


Trodde at den sist tilgjengelige SW'en fra Ausus sine sider var den beste...Hvorfor er denne versjonen den beste? Måler den mer korrekt?

 

Quote:


Jeg personlig kjører en Athlon 1400@1507 med Noise Control Silverado. Temp. på cpu er aldri over 50 grader. Men jeg har et Aopen maxi-tower med 4 stk. kabinettvifter som trekker luft ut av kabinettet, samt borret hull i sidedekslet for å få inn friskluft.


Eh.....du høres ut som en av dem som virkelig tyner det meste ut av HW'en. 4 vifter må vel støye? Selv har jeg pc'en min i stua og må ha ned støynivået. Jeg har også muligheten til å ta bort et sidedeksel og det vil vel virke i positivt. Takk for svar.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-11 08:35, Silence skrev:

1200@1400 - Swiftech MC462. Idle: 31.1, Load: 36.4

(Luft inn: ca. 18.6 :smile: )


Det er masse sw som kan kjøre sammen med Motherboard Monitor 5 og ta auto-shutdown når temperaturen kommer over en sett verdi. Last ned MBM5 og prøv ut de forskjellige for å finne den du vil bruke.


Når bør dette skje? Jeg har ikke peiling på temperaturer. Ved hvilken temperatur bør systemet stenges ned? Når bør jeg evt. få advarsel(piiiiip)?

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...