Gå til innhold

Sterk nok cs:s server?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rart trodde den skulle dra mer enn godt nok, men på en xp2000+ så krever mapchange 30% cpu så det er krevende, så det forundrer meg ikke at det går litt tregt akkuratt når du skifter kart. Men tror det bare er å vente ett par min.

 

Jeg kjører slack uten x (windowsopplegg) for å få maks ut av maskinen. Kanskje du burde vurdere noe slikt?

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar
En server skal ikke trenge en veldig kraftig maskin, men mulig at internettlinjen din ikke er topp, trossalt kun max. 4mbit, de fleste har 100mbit.

Det er feil 2*2mbit er en super linje, selv testet jeg med 4 personer på 0,128 opp. Det tar ikke så mye linje (dette confer du i serverconfigen).

 

Og de fleste kjører 10mbit og noen 100mbit men da er det som oftest flere servere som deler på båndbredden

Lenke til kommentar
En server skal ikke trenge en veldig kraftig maskin, men mulig at internettlinjen din ikke er topp, trossalt kun max. 4mbit, de fleste har 100mbit.

Det er feil 2*2mbit er en super linje, selv testet jeg med 4 personer på 0,128 opp. Det tar ikke så mye linje (dette confer du i serverconfigen).

 

Og de fleste kjører 10mbit og noen 100mbit men da er det som oftest flere servere som deler på båndbredden

Okey, min feil da! :blush:

 

Men kan nok stemme det at cs:s trenger litt kraft når den jobber med noe som f.eks. skifting av map.

Lenke til kommentar

bør jeg vurdere skift av cpu da? jeg har lagt meg på en rimelig cpu da dette egentlig var en fildeler/lager.

 

Husker fra cs v.1.5 at vi lagde en txt fil hvor vi skrev inn servernavn o.l. slik at det ble vist i åpningsvinduet når man koblet seg til serveren . finner ikke ut hvor denne configen skal foretas i cs:c . noen som vet?

Lenke til kommentar

det er denne biten som er sur misfit. Den filen må du lage selv.

 

Jeg husker ikke helt hvor den lå i farta tror det er slik

 

servermappe/cstrike/cfg

 

og her ligger game eller server.cfg fra før (husker ikke hvilken, lag den som mangler) og i den som mangler legger du inn alle cvarene.

 

side for å sette opp servere http://www.srcds.com/db/engine.php?subacti...l&id=1097362093

 

side for å holde styr på folka Mani admin mod

 

Jeg har dessverre ikke tilgang til config filene mine men det er bare å søke. Skal se om jeg kan hoste opp noe om noen minutter

Lenke til kommentar

hostname "tO"      //Navn på server
rcon_password "pwd"        //rcon passord
//sv_password                   //fjern // og skriv passord for å joine
//exec autoexec.cfg
decalfrequency          10      //s mellom hver gang du kan spraye

//mp_fraglimit          100     //frags før kartet skifter
mp_timelimit            30      //minutter før mappeendring
mp_weaponstay           0       //våpen blir igjen etter å ha blitt plukket opp
mp_forcerespawn         0       //gjør at spilleren MÅ respawne etter 4 sek
mp_falldamage           0       //ekstra skade for å falle
mp_teamplay             1       //husker ikke hva det er, google
//mp_teamlist
mp_footsteps            1       //husker ikke dette heller
mp_flashlight           1       //lommelykt 1=på
//mp_allowNPCs
mp_friendlyfire         0       //1=på (ff)
mp_tkpunish             1       //google
mp_autokick             1       //1 kicker folk når de er idle og tker
mp_autoteambalance      1       //balanserer ant folk på lagene
mp_spawnprotectiontime  10      //hvor lenge man er "udødelig" etter respawn

mp_allowspectators      1       //1=at de kan være der
mp_startmoney           3500 //penger du starter med, max 16000
mp_chattime             15      //sekunder å snakke på før kartskifte
mp_roundtime            3       //hvor lenge hver runde varer
mp_limitteams           2       //ant folk ett lag kan ha flere enn ett annet
mp_freezetime           0       //seconds to buy crap
mp_c4timer              35      //hvor lang tid det tar før bomba sprenger

sv_lan                  0       //1 om dette skal være lanserver 
sv_maxrate              8192    //data som max skal sendes til klientene
sv_minrate              4000    //data som minst skal sendes
sv_maxspeed             360     //klient farten
sv_cheats               0       //1 skrur dem på
sv_voiceenable          1       //1 skru på micmulighet
sv_allowupload          0       // 0 gjør at klientene ikke kan laste opp stash

 

// disabler det som står etter

0=av

1=på

 

Det beste er om du leter etter slike variabler selv, her fant jeg ett sett som ser ok ut. Maxrate og minrate burde du lese om, det er viktig å forstå mtp linja du har og lagg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er dette målt med full aktivitet? Har litt vanskelig for å tro at det er så lite som blir brukt. vanlig cmdupdaterate i cs:s er 30 (default) dvs at det er 30 kommandoer som blir sendt i sekundet om nødvendig. Med bra forbindelse kan denne settes opp og. Og dette er bare en faktor som bruker båndbredden.

du definerer båndbredden som kan brukes i configen så klientene tilpasser seg linja di :)

Lenke til kommentar

en sjukere cfg

 

//stasj
decalfrequency 10           //delay between each client logo spray.
hostname "n"                //sets server name.
mapcyclefile "n"            //sets mapcycle file.
rcon_password ""            //sets RCon password.

// super map script 1=enable 0=disable
mp_allowspectators 1        //toggles ability to spectate.
mp_autokick 1               //toggles autokick on TK and AFK.
mp_autoteambalance 1        //toggles autoteambalance.
mp_buytime 0.5              //n: buytime value (in min.). (>0,25)
mp_c4timer 45               //sets C4-timer value. (10-90sec)
mp_chattime 10              //sets how long clients can chat on mapend
mp_decals 200               //n: value.
mp_fadetoblack 0            //fade a client's screen to black when he dies.
mp_falldamage 1             //toggles damage on fall.
mp_flashlight 1             //toggles flashlights.
mp_footsteps 1              //toggles sounds on footsteps.
mp_forcecamera 1            //restricts spectator mode for dead clients.
mp_fraglimit 0              //mapend at n, 0=disable
mp_freezetime 6             //sets duration time of disabled movement on roundstart.
mp_friendlyfire 1           //toggles ability to shoot teammates.
mp_hostagepenalty 13        //kicks terrorists for killing hostages after n.
mp_limitteams 2             //number of clients one team can have over another.
mp_logecho 0                //enables log of echo-commands.
mp_logfile 0                //toggles multiplayer-event logging.
mp_maxrounds 0              //toggles mapend when certain roundcount is reached.
mp_playerid 0               //toggles text-display (names) while aiming at a
                           //model 0=all 1=team 2=none
mp_restartgame 0            //restarts game on a map. n=sec
mp_roundtime 5              //sets roundtime. n=min (1-9)
mp_solidplayers 0           //toggles pushback of clients on fireing weapons.
mp_spawnprotectiontime 5    //kicks TKer on TK in given time after
                           //roundstart, n=sec
mp_startmoney 800           //changes amount of startmoney. (800-16000)
mp_timelimit 30             //toggles mapend when this time is reached on a map.
mp_tkpunish 0               //toggles TKer punishment in next round.
mp_winlimit 0               //toggles mapend on certain roundcount of one team.

//svfaen
sv_airaccelerate 10         //sets the max speed clients can have while
                           //being in the air.
sv_allowdownload 1          //toggles server-client file transfers.
sv_allowupload 1            //sv_allowupload 1
sv_alltalk 0                //toggles the ability of voicechat between all clients.
sv_cheats 0                 //toggles SRC internal cheats.
sv_contact ""               //contactfile where admin email-addy etc. can be stored.
sv_friction 4               //sets friction
sv_gravity 800              //modifies gravity on maps (0-800)
sv_hltv 0                   //enables HLTV on this server.
sv_lan 0                    //0=internett 1=lan
sv_logbans 0                //toggles whether bans are logged or not.
sv_maxrate 0                //limits max. speed of data-send to each client.
sv_maxupdaterate 30         //limits max. client-updaterate.
sv_minrate 0                //sets min. speed of data-send to each client.
sv_minupdaterate 10         //forces min. client-updaterate.
sv_pausable 0               //toggles ability to pause the game.
sv_rcon_banpenalty 0        //ban time for wrong RCon-challenges.n=tall
sv_rcon_maxfailures 10      //amount of wrong RCon-challenges. (1-10)
sv_rcon_minfailures 5       //amount of wrong RCon-challenges in
                           //sv_rcon_minfailuretime. (1-10)
sv_rcon_minfailuretime 30   //time after which wrong RCon challenges aren't
                           //counted anymore n=min
sv_region 255               //255: global.
sv_specspeed 500            //sets max. spectator movement speed.
sv_stepsize 18              //sets stepsize of the clients
sv_timeout 65               //limits client connection time
sv_voiceenable 1            //toggles whether clients are allowed to use voicechat.
sv_wateraccelerate 10       //sets client movement speed in water.

dekker vel ca alle cvarene :) (min server er oppe nå :D)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...