Gå til innhold

Argh, CD-Brenningsfeil - Slipstream SP2


Anbefalte innlegg

23:36:30 #32 CDR -1106 File Writer.cpp, Line 311

Power calibration error

 

23:36:30 #33 Text 0 File ThreadedTransfer.cpp, Line 228

all writers idle, stopping conversion

 

23:36:30 #34 Text 0 File ThreadedTransfer.cpp, Line 222

conversion idle, stopping reader

 

23:36:31 #35 CDR -201 File WriterStatus.cpp, Line 200

Invalid write state

HP CD-Writer+ 8200\H3 T0

 

23:36:31 #36 TRANSFER -18 File WriterStatus.cpp, Line 200

Could not perform EndTrack

 

Dette er den delen av loggen fra Nero som er interessant tror jeg. Noen her som har vært borti noe lignende...?

 

Jeg bruker guiden på denne siden.

 

Dette er så fantastisk irriterende! Har aldri hatt problemer med å brenne noe før! Typisk at det skjer da jeg skal brenne en viktig CD og ikke alskens annet crap...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har en enklere måte til deg:

 

Last ned nLite (0.95b tror jeg), det er et meget godt program for akkurat denne jobben, pluss at du har muligheten til å legge inn s-ata drivere og andre kontrollerkortdrivere samtidig.. Fordelen med dette, er at du slipper å ha den j**la disketten om du skal installere windows på en s-ata disk..

Annet du kan gjøre, er å ta bort diverse ting som du ikke trenger, f.eks tilgjengelighetsalternativer (hjelpemidler for svaksynte m.m). (Anbefales egentlig ikke).

 

Du kan også legge til slike Hotfixer, sikkerhetsoppdateringer om du vil, slik at du slipper at det første du må gjøre etter installering er å kople deg på Windows Update.. :thumbup:

 

Deretter kan plata lagres som et bootbart ISOimage, som du kan brenne på CD med f.eks Nero. (Bruk lav hastighet)

 

EDIT: Det lønner seg å defragmentere før du lager ISOimaget, lag det heller etterpå, enten med nLite eller UltraISO, så slipper du at lesehodet i CDrommen må jogge seg ihjel på jakt etter små filfragmenter, merket mye på det jeg ihvertfall.

 

Men brenn på en CD-RW plate først, om du har en ustabil brenner, eller noen av hotfixene ikke funker som de skal.. Har brent mange "coastere" p.g.a dette.

 

Det beste er å legge inn XP med service pack 1, legge inn SP2, kople til WinUpdate, merke deg hvilke oppdateringer som ligger under kritiske og laste disse ned manuelt, og legge de i en mappe: f.eks \hotfix, bla deg fram til dem i nLite, og kjøre på..

 

Spør mer om du lurer på noe.. (ikke sikkert jeg kan svare før i morgen tidlig, må legge meg snart).

 

BTW, AUTOPATCHER SUGER! :no:

Altså, greit nok om du bare skal slipstreame SP2, men nLite gjør så mye mer, og så enkelt.. :w00t:

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar

Urk, dreit i det jeg, installerer WinXP som normalt og kjører heller SP2 manuell update fra en annen CD. Det er egentlig ikke så veldig farlig. Skal bare ha den uten internett i en dag, og kjekt med SP2 før man kopler seg til bredbåndskontakta.

 

SATA-drivere integrert hadde jo vært kjekt dog...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...