Gå til innhold

FPS i Counter-Strike

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

heisann, jeg har slitt siden jeg byttet PC med 'FPS drop' i Counter-Strike, har prøvd og bytte ut diverse deler som; skjermkort, prosessor, hovedkort, vifter o.l

jeg har også prøvd forskjellige drivere til skjermkortet mitt, tweaka drivere, offisiele drivere, you name it! klokke ned/opp på skjermkortet, bytte vifte for bedere kjøling har heller ikke vist seg og funke, har slitt med dette problemet i ca 1 år og prøvd alt av forskjellige FPS tweak guider uten at det har fungert det minste, så får og bli kvitt dette problemet en gang for alle hadde jeg tenkt og spørre dere gamere som kanskje også har slitt med dette problemet og vet hvordan det skal løses.

startet først på en ferdigbygget DELL pc med Intel Pentium 4 - 2400 MHz prosessor, ATI Radeon 9800 pro 128mb, 512mb RAM & en standard DELL 17" skjerm.

7-8 måneder etter jeg hadde fått pcen begynte jeg og modifisere/bygge om speccsa, byttet bla. 9800 pro skjermkortet med et X800XT 256mb, byttet ut de 2x256 RAM med 2x512 RAM, byttet ut ASUS HK med et ABIT, greide og øderlegge prosessoren og byttet den ut med en splitter ny Pentium 4 - 3000 MHz fra Digital Impuls, litt senere kjøpte jeg VGA Silencer til skjermkortet mitt /ARTIC COOLING for X800 & XT kort.

Nå sitter jeg igjen med akkurat samme FPS bug som for 1 år siden uten noen har forbedret seg, i smoke detter FPS'n min ned til 40 eller når jeg skyter faller den på 60, rettere sagt; har aldri hatt stabilt 100 FPS, faktisk har jeg mer stabil FPS i mer krevende spill som; Far Cry, Half-Life 2 (CS: SOURCE), en jeg har i vanelig CS 1.6.

'Ingame' kjører jeg 800*600 @ 120 HZ med en iiyama Vision Master Pro 454.

PC speccs litt mer detaljert:

RADEON X800 XT Platinum Edition (CORE @ 504 - Memory @ 1070 - ARTIC COOLING VGA SILENCER vifte omdreininger 100 % ca 40-42 "C når jeg spiller)

Prosessor: Intel Pentium 4E, 3000 MHz (59 "C nå)

Motherboard (HK): Abit IC7-MAX3 (30 "C nå)

RAM Memory: 1250

ville vært veldig fint om folk som kanskje vet hva problemet er og kan hjelpe tokk seg tid til og lese denne tråden og skrive et innlegg om evnt. speccs jeg har glemt og informere om eller hva jeg burde prøve :thumbup:

EDIT: bruker de nyeste OMEGA driverne til skjermkortet atm og please ikke spør om jeg har Vertical Sync på/av det var vel det første jeg ble tipset om når jeg spurte om hjelp med dette på mIRC :ohmy:

EDIT 2: fikk låne et Nvidia GT 6800 kort a en kammerat for og se om det var skjermkortet som var problemet, formaterte & installerte nyeste driverne til nvidia men det var ikke det spor tegn på noen bedring i FPS'n.

tråden er kanskje litt rotete skrevet for dere som leser den, skrev den i all hast skal rette på det senere, takker for alle svar

Endret av hyperstate
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har du prøvd å ha en helt standard config?

ja, kom på en ting, eneste som er litt gammelt nå i pcen er kanskje ram brikkene, men da har vel ikke noe og si så lenge det er over 512 mb? :hmm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...