Gå til innhold

silverado


kaifas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo!

 

Vet ikke " vanlig" temp men syntes din var litt vel høy med den kjøleren. Har du skjekket at sølvplaten er helt plan? Har hørt at på noen av de er den ujevn og det er ikke bra for kjølinga da den ikke får max kontakt med cpu.

 

Min 1,33 med Taisol 760 idlet på ca30c og max load på ca45-50c

Lenke til kommentar

Hvilken spenning kjører du på? Hvis du kjører på full fart høres det ganske varmt ut, men om du kjører på 8-10V virker det ikke usannsynlig. Selv min lille PIII 800@960/1,9V blir 45 grader ved max når jeg kjører 6V (lydløs) på Silveradoen.

 

Det avhenger også mye av kabinettkjølingen din, Kjell Erik har et betydelig kjøligere utgangspunkt enn gjennomsnittet :smile:

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man ikke ta av sølvplata? Har hørt at det ligger igjen litt spon rundt kantene på hullene som er laget på noen av kjølerne..... Da vil du jo mist en god del av kjøle effekten, hvis sølvplata ikke har full kontakt med kjøleren. Ser at Microplex.no er utsolt for denne kjøleren, er det noen andre forhandlere her i norge?

Lenke til kommentar

Grunnen til at du ikke skal ta av sølvplata er at den er festet på en spesiell måte som visstnok skal overføre varmen mer effektivt enn om du har på Arctic Silver og skrur den på igjen. Den skal være plan og fri for ujevnheter, men det er det dessverre ikke alle som er.

 

Jeg vet dessverre ikke om andre forhandlere enn Microplex på den kjøleren

Lenke til kommentar

den er ujevnt som f under sølvplata,men saken ble jo ikke bedre da jeg festa den igjen med artic silver(store flater)nå er den på 62C max.Så tenker jeg må enten planslipe den eller kjøpe ny en,tenker på sk6hsf(tror det var navnet)tenker kjølingen blir bedre.silverado´en dyr som den var imponerte aldri meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...