Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

erfaringer med NGT bredbånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan så absolutt anbefale NGT på det varmeste hvis du ikke prioriterer rask kundeservice :) har hatt linje 3000/704 i nesten et år og har ikke hatt noen problemer.. De første tre månedene fikk jeg alt det linja kunne tilby altså opp til 8mbit ned og nesten 1mbit ut uten å betale noe utover det linja egentlig koster. Selv om jeg egentlig har 3000/704 så får jeg likevel 3700mbit ifølge modemet og det stemmer også med nedlastingshastigheten..

 

:)

Lenke til kommentar

Må sei meg veldig fornøyd med NGT i bunn og grunn, har hatt Charlie i to år og har vært på surf/1024 i 2 mnd nå. (Surf er ngt på stjelenor sentraler).

 

Charlie linja har vært problem fri, med unntak at vi fikk feil faktura periode og 1år istedenfor 12mnd som av en eller annen syk grunn er 50 kr/mnd forskjell på prisen etter det første året - men dette ble ordnet med et plaster på såret.

 

surf linja er en annen historie, hadde problemer med at den bare datt ut, men også dette ble utbredret i løpet av en dag eller to og har funka siden.

 

Konklusjon, de veit i hvertfall å levere bredbånd om de så mangler litt på kundeservice siden...

Lenke til kommentar

Har hatt NGT i 3-4 år (orker ikke finne frem kontrakten nå heh) og er veldig fornøyd. Kundesupporten er såvidt jeg vet ikke-eksisterende, men den har jeg aldri benyttet meg av.

 

Linjen har aldri vært nede, som jeg har merket (utenom en gang eller to når de har annonsert nedetid pga oppgraderinger). Får den farten jeg er lovet, 2400/640 og det funker som sagt godt.

 

Så her er ihvertfall en fornøyd kunde

 

Og til det med Telenor e-mail, så må du enten betale for å beholde de ellers så kutter de der og. Det oppdaget vi når vi skiftet fra Telenor (byttet med en gang 12 mnd var gått ut) til NGT, e-mail fikk vi ikke beholde.

Lenke til kommentar

Jepp, eneste problemet vi fikk ved bytte fra NGT til CanalDigital (Stjelenor) var at

selgeren på CanalDigital påstod at vi skulle få beholde e-mailadressene våres på

broadpark, det satte vi som avgjørende for å bytte, og spurte spesifikt om det.

Men hva skjedde, etter et par måneder fungerer ikke broadpark adressene lenger!

Lenke til kommentar

hmm...

veldig mye forskjellige meniger her..

hører og vet at NGT har _IKKE_ ekstisterene kundeservice men jeg tror (og håper) at jeg slipper og bruke den.

anyway det er ingen andre en NGT som leverer så raskt bredbånd til der jeg bor (tønsberg\vestfold) så det blir vel bare og prøve 1 år og se tror at det uansett blir bedre en 2mbt til stjelehor.

et siste spørsmål. en kammerat klager veldig på høy ping i online spill og siden jeg er en liten cs nerd :roll: så er jo det viktig vil like og høre hva gamere har og si om pingen til NGT :)

Lenke til kommentar

:p:p:p

Ringte kundeservice for å spørre et enkelt spørsmål før jeg tegnet abonnement:

 

- Tast 1 for vår salgsavdeling. Taster 1

 

- Du blir nå satt over til en kundebehandler. Tut-tut-tut (opptattsignal)

 

Prøvde tre ganger med samme resultat.

 

Noen her som vet hva NGT tar om jeg ikke ønsker fastlinja til Telenor?

Lenke til kommentar

Vel, har vært kunde i nesten 4 år og erfaringene er som følger

 

- Elendig kundeservice

- Generelt rot i fakturaavdelingen

- ustilbil linje

 

Kundeservice nekter på at det er ustabilitet og står fast på sitt om at jeg kjører firewall og at det er den som kåler. Da er det fryktelig merkelig at DSL sync-lyset på routeren slukker. Logger jeg meg inn på routeren da, står det der at den ikke har link. :hmm:

 

Har tidligere fått ny router uten at det hjalp nevneverdig. Folka på kundeservice må etter min mening være der på særskilt tiltak, for de sier at linja mi _aldri_ har vært nede og at jeg har 100% oppetid.

 

Hadde det ikke vært for at linjen allerede er på plass og koster så lite som den gjør, hadde jeg sagt opp for lenge siden. Får nå heldigvis 2mbit inn/ut fra canal digital om noen uker. Kan umulig være værre enn NGT. :roll:

Lenke til kommentar
Har hatt bravo i 2 år snart. Klager ikke på noe. Er strålende fornøyd.

Linjen er veldig stabil. Stort pluss med NGT er at de oppgraderer hastigheten på linjen avogtil uten at man må betale mer for det. og så har de også noen dager der de åpner slusene.

På tide med en ny upgrade no snart :) Noe ekstra kraft inn og ut hadde ikke vært å forakte.

 

Ellers skriver jeg meg opp på listen over fornøyde NGT-kunder. Og som nevnt over, har man litt teknisk innsikt eller venner/bekjente med slik kunnskap ville jeg gått for NGT. Prisene/farten overgår telenor. Kundeservice har jeg nesten ikke hatt behov for.

 

Stabilt som fjell. Lite nedetid.

Når man snakker om solen :) i stedet for 2400/640 får de med en slik linje nå 2600/640

 

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=13278

 

Jeg er i hvert fall strålende fornøyd med NGT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...