Gå til innhold

Råd til innkjøp nye høyttalere


Anbefalte innlegg

Hei. Vil gjerne ha noen innspill når det gjelder kjøp av høyttalere.

 

Jeg er av typen som er helt fornøyd med det første 4+sub-settet til Creative (Cambridge Soundworks - stygt, hvitt sett med sub og upraktisk volumkontroll - og begynner dra på årene når det gjelder slitasje, kjøpt inn i '99 eller så) - så sett innenfor 900,- max 1000,- er det jeg ute etter.

 

Krav jeg stiller:

- Volumknappen skal styre av/på i tillegg til volum

- Bakhøyttalere skal ha avtakbare føtter - for montering på kontorstol

- Høyttalere skal være "relativt" kubiske - dvs ikke noe designstash med høye rektangler eller snodige vinkler, bunnen skal i alle fall være flat.

- Skal kunne kjenne bassen når jeg trenger det

- Skal ikke høres ut som reiseradio fra 60-tallet

 

Krav jeg ikke stiller:

- THX-godkjenning og sånn der tull. Det kan jeg bry meg om når jeg har noe annet enn 30m^2 å boltre meg på og har vunnet i lotto. Kanskje.

 

Forslag? Helst Creative eller Logitech.

 

Er også på leting etter anbefaling på kombinert USB2/Firewire-kort - ikke helt on topic, men bare en linje jeg slenger med fordi det er halvaktuelt å koble noe lydutstyr på det, og jeg vil ikke ha noe som går i stykker bare man ser på det, dog ikke noe med gullkontakter - og innenfor 800,-

 

Er fast kunde hos komplett, men kan vurdere bestille fra mamoz, pga noen vifter jeg tenker bestille der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høytalere ja, har du bruk for surround eller er det mest musikk i stereo det går på?

 

Jeg hadde 5.1 Logitech 640 men syntes det ble bare rot og jeg spiller mest musikk så gav det nylig bort. Det er bra høytalersett, men ville ha mer plass på PC bordet så det ble nytt 2.1 høytalersett "Klipsch ProMedia 2.1" Litt dyrt, men bra!

Endret av Launch
Lenke til kommentar
Høytalere ja, har du bruk for surround eller er det mest musikk i stereo det går på?

 

70% av tida er det stereo til arbeid, har ikke så mye peiling på CD og surround-lyd, har hørt om 1-2 plater med det, men 30% av tida er det spilling med surround - så, går vel før 4-5 høyttalere + sub.

 

Edit: er en løk når det gjelder quoting. Tok bort noe dobbelt.

Endret av Brennende_Engel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...