Gå til innhold

Er GeForce FX5500 noe bra?


RobbieGee

Anbefalte innlegg

Vurderte nytt skjermkort nå for å kunne ha litt bedre view distance og fps i World of Warcraft. Kortet jeg har nå er et Gainward GeForce Ti4200 Ultra/650-8X TV (8X AGP m/TV-ut) med 128MB DDR RAM og dette betalte jeg kr 1400,- for tidlig i 2004 eller sent 2003 (iaff. før farcry kom ut. Jeg husker jeg spilte farcry på det.).

 

Nå ser jeg et Gainward GeForce FX5500 med 128MB DDR RAM på Komplett til kr 550,- (http://komplett.no/k/ki.asp?sku=123908&view=detailed) og lurer på om jeg heller skal satse på å kjøpe et rimelig skjermkort hver gang jeg finner et spill jeg liker (ca. en gang i året, og da gjerne et MMORPG) eller om jeg skal lange ut over 3 ganger så mye for et 6600GT.

 

Hva med dette kortet?

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=306283&cks=PLC

Betyr ViVo at det også kan ta inn TV signaler?

 

Det er klart 6600GT er langt kraftigere, men om bare FX5500 kortet jeg så på nå er litt kraftigere enn det jeg har nå vil jeg klare meg fint med det. Noen som vet sånn ca. ytelsesforskjellen på de to? Har FX5500 noen klare ulemper som de beryktede MX kortene har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk sjekket 3DMark scoren min (1234, huff...) og sammenlignet med scoren til FX5500, som ligger på rundt 1500 så er der er ikke mye å gå på. Så jeg kommer iaff. til å drite i å "oppgradere" til FX5500.

 

Da får jeg heller ta en titt på 6600GT, men før jeg bestemmer meg, jeg ser at der står ViVo og har forstått at det står for Video In/Out. Hvordan funker dette? Kan jeg ta inn TV signaler? Hvilken kontakt er det?

 

Takker for hjelpen :-)

 

*Edit* tok en stund å skrive svaret, så jeg så ikke posten din. Men lurer fremdeles på hva det betyr i praksis..?

 

*Edit 2* Hm, ser det er S-Video nå og komplett selger med noe scart overgang eller 'no. Da kan jeg ikke ta TV inn direkte uten å gå via enten VCR eller annen opptager... Stemmer dette?

Endret av RobbieGee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...