Gå til innhold

PC med oppstartsproblemer


Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hva jeg skulle prøve å søke på med dette emnet, så ble til at jeg ville spørre på nytt.

 

Har nettopp satt sammen en billig-pc (celeron), har nokså god erfaring i å bygge pc'er så det er ikke for ingenting jeg spør, men det har seg nå sånn at det kommer ingenting på skjermen når pc'en starter opp. CD-rom'en vil faktisk heller ikke løse ut, noe jeg syns er ganske merkverdig i og med at alle delene får merkbart strøm under oppstart. Har til nå prøvd å bytte skjermkort, uten hell. Driver nå å leter etter en annen minnebrikke som skal ligge her et sted, men pc'en skal da starte opp og gi beskjed hvis det er feil på minnet?

 

Kan om mulig være feil på hovedkort, fikk nettopp dette (MSI 845PE MAX2) demobrukt fra komplett. Kosta ikke mer enn 300 kr, så forundrer meg egentlig ikke om det skulle være der problemet ligger (selv om de selvfølgelig ikke skal selge ødelagt utstyr...). Eller kan det være prosessorfeil?

 

Om noen har hatt lignende problemer, kan dere forklare litt hva dere prøvde ut, hvilke deler dere tror det er feil på osv?

 

Specs på systemet:

MSI 845PE MAX2 Hovedkort S478/533mhz

Intel Celeron D 320 2.4 GHz 256KB S478/533

Corsair XMS3200C2 DDR-DIMM 256MB

Fortron Source ATX-250GTF (250 W)

WD IDE 120gb

MSI CD/RW

 

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd å koble ut harddisken, og tastatur, fortsatt ingenting. Begynner nå å tro det kan være noe med prosessoren. Fant et annet S478 hovedkort, av en litt billigere/mindre type (men som jeg vet har fungert sist den var i bruk), akkurat samme problem. Strømforsyninga or minne bytta jeg også, og fremdeles ikke liv i verken cd-rom eller skjermbilde...

 

SÅ nå står jeg mellom å sende tilbake cpu, eller både cpu og hovedkort, og heller gå for en amd løsning... :hmm:

 

Noen forslag?

 

EDIT: Fant nå nettopp ut at Celeron D prosessor baserer på Prescott kjerne...? Noe jeg ikke visste om fra før :blush: . Da er det nok ikke så rart at ikke det fungerer på i845PE plattform... har jeg rett? :dontgetit:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...