Gå til innhold

Ønsker feedback på "nyelinsan"


Kvisten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
---------Hadde vært interessant om du hadde oppgitt: brennvidde-lukker-blender, samt hvor langt du var unna objektene (endene). For det er et interessant objektiv det der...lurer på å skaffe  det selv:-)

Her er info:

Bilde 1: 1/500 f/3,5 200mm

Bilde 2: 1/640 f/3,5 200mm

Bilde 3 1/250 f/3,5 200 mm

Bilde 4 1/320 f/4 200 mm

 

Alle bildene Iso 100

 

Avstand til objekt på 1,2 og 3 ca 15 m

på bilde 4 ca 25 m

Endret av Kvisten
Lenke til kommentar

Hvis du hadde lagt ut bildene med mindre komprimering hadde det vært lettere å si noe om kvaliteten...

Regner med objektivet ikke påvirker dine kreative evner som fotograf (komposisjon, motivvalg etc) så veldig mye, og det er jo kun slikt vi kan si noe om etter å ha sett et bilde som er komprimert til døde :) Det tekniske (fokus, skarphet etc) kan vi vanskelig se her.

Lenke til kommentar
Hvis du hadde lagt ut bildene med mindre komprimering hadde det vært lettere å si noe om kvaliteten...

Regner med objektivet ikke påvirker dine kreative evner som fotograf (komposisjon, motivvalg etc) så veldig mye, og det er jo kun slikt vi kan si noe om etter å ha sett et bilde som er komprimert til døde :) Det tekniske (fokus, skarphet etc) kan vi vanskelig se her.

smiler

brutal billedbehandling :-)

jo - men - kanjo ikke legge ut bilder større enn 256k her - så da gjør jeg noe feil der da altså?

( så grønn er jeg altså ) ler

Lenke til kommentar

Legg ut noen 100% utsnitt uten oppskarping og fargejustering, så vi kan vurdere bildekvaliteten. Helst uten for mye jpg komprimering også. Kanskje vanskelig med 256kB, men....

 

Synes du har brukt litt for mye USM på de endene. De har alle en hvit halo rundt seg. Fargemetningen ser også ut til å være litt i overkant, men det er jo smak og behag.

Lenke til kommentar
Hvis du hadde lagt ut bildene med mindre komprimering hadde det vært lettere å si noe om kvaliteten...

Regner med objektivet ikke påvirker dine kreative evner som fotograf (komposisjon, motivvalg etc) så veldig mye, og det er jo kun slikt vi kan si noe om etter å ha sett et bilde som er komprimert til døde :) Det tekniske (fokus, skarphet etc) kan vi vanskelig se her.

smiler

brutal billedbehandling :-)

jo - men - kanjo ikke legge ut bilder større enn 256k her - så da gjør jeg noe feil der da altså?

( så grønn er jeg altså ) ler

Legg det ut et annet sted, og bruk en link dit hvor bildene ligger. Bruk gjerne også noen utsnitt i 100%, som nevnt ovenfor.

Men først og fremst: Gå ut og ta bilder! Lykke til med ditt nye objektiv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...