Gå til innhold

Klokking av Athlon 2800+ ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

takk, men var 1 ting til. Hvor trykker jeg for å stille opp FSB bare noen få hakk? Kan jo bare stille opp til 200 - 233 osv :>

og btw, har PC3200 RAM, er det dumt å klokke over 200FSB da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kommer helt ann på minnet tror jeg. den klarer noen noen Mhz, men hvor mange er usikkert. _TROR_ ikke du ødlegger minnet. dette vet jeg vell alt for lite om.

Epz.

Skrevet
min kjører også stabilt på 2,3GHz. Har invistert i en MIST Frostbite pure kopper m/Papst8412N2GMLE vifte på 19dB, idle temperatur ligger på 42*C og load 56*C. Jeg har tenkt å bytte ut vifta på kjøleren med en mer effektiv vifte, og da kommer idle/load temperaturen til å synke enda litt til, Jeg tror jeg vil klare 2,4 på luft..

Har klart over 2,6 GHz på luft. :wee:

Skrevet

jeg fikk min kjørt glatt opp på 2.3 Ghz, litt usikker på antall volt på CPU(var ikke store endringen), men med 11-3-3-2 timings på minnet så klarte den stabilt å kjøre på 12.5 * 184.

Epz.

PS: har ganske standard Twinmos PC3200 minne, 512 MB.

Hmmm, jeg har stortsett samme HW som deg "EpziloN", men får bare 2.26ghz..:(

går jeg høyere på FSB så blekker skjermen ut.. :(

har 1.7 vCore no..

kunne du ha skrevet dine instillinger? chipset? vCore?

mitt HW:

Amd Athlon Xp 2800+ "Barton"

Abit Nf7-s v2.0

TwinMos 512mb 400mhz

Ati radeon 9550

Maxtor 160gb (s-ata)

Skrevet

hallo !

jeg kjører min på 1.844 Volt. ingen andre spenninger er tuklet med.

men pass på MOSFETene dine, mine blir sinna varme, skal mekke kjøleribber av en gammel CPUribbe jeg har liggende.

Epz.

Skrevet

det har noe med strømstyringen i hovedkortet å gjøre, om jeg ikke tar helt feil. litt usikker, men de blir skikkelig varme. :D

Google er din venn.

Epz.

Skrevet

har klokket min XP2800 et lite stykke videre nå. har fått den stabilt opp i [email protected]. med en minnetimings på 2.5-3-3-11. det som hindrer meg fra å klokke høyere er en dårlig kjøleribbe. Bestillte en vannkjøling julaften hos psdata, den er å forvente i min postkasse ca. 20. mars. da skal jeg klokke enda lengre.

Epz.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...