Gå til innhold

bygging av billigpc


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har planer om å bygge en bitteliten pc av noen restedeler jeg har liggende.

 

Jeg planlegger å bruke pcen til å vise film over hjemmekinoanlegget mitt, da mest mpeg, avi og xvid filmer. Jeg trenger da lissom en måte og overføre både video og lydsignaler over til hjemmekinorecieveren min(gul, rød og hvit plugg er det jeg trenger..).

 

Jeg har altså ikke tenkt å bruke en vanlig pc skjerm til denne pcen, planen min er å bruke en vanlig tv for denne pcen. Har stort sett alle delene til den(prosessor, cpu, diskettstasjon, harddisk, cdbrenner/dvd spiller kombi). Det eneste jeg lurer på er hva jeg i tillegg trenger for å få koblet den til hjemmekino anlegget.

 

Jeg må ha noe som bytter signalet ut til rca plugger sant?

 

Vær så snill å hjelp meg med dette, forstår meget liten av sånt selv og sjansene er svært store for at jeg kan komme til å skade meg selv i forsøket på å ordne dette selv :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

rca cabel blir svart-hvitt dersom ut signalet står på S-video og omvedt. S-video er alltid best bilde på dersom skjermen(tv'en) støtter dette. Dette er en engangs instilling på en "HT" pc og når det fungerer, så fungere det til du endrer instillingene.

 

Man kan jo være uheldig med s-video kabelen men dette er skjeldent

Endret av matmons
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...