conrap Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 hvis du ikke har prøvd x2 burde du prøve det! det er sykt bra, med god grafikk, syk AI (kunstig intellingens), ekstrem levetid og alt man kan ønske seg i et strategi sci-fi!!! Hvis du har x2 og spiller/spilte det, lurte jeg på hvordan dere tjener penger.. jeg har ett solar plant og en ore mine i Red Light og en crystal fab i Argon Prime så jeg tjener ganske bra hver av fabrikkene har 3-5 Argon Mercury transportskip. selv flyr jeg rundt i min Argon Buster (utstyrt med tre 5mw skjold, to alpha particle accelerator, og alt av ektrautstyr) i eskorte med 4 Argon Discoverer. etter to døgn spilletid (jeg har ikke sottet i to døyn, men jeg har brukt seta for å få tida til å gå) har jeg 500k på privatkontoen, og ca 300k på hver av fabrikkene:)
Fat_ASS Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Er ikke det veldig mye å sette seg inn i?? har sopillet men har ikke prøvd det enda...
Fat_ASS Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 (endret) Hmmm.....er spillet veldig likt microsoft sitt freelancer?? eller er det bedre?? Husker det var ganske lett å sette seg inn i freelancer å det er bra da jeg har utrolig dårlig tolmodighet med spill...:/ EDIT: Hey har funnet ut at jeg har XIII også! er det enda bedre eller no?? Endret 27. januar 2005 av Fat_ASS
FJERNET111 Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Tror det er på tide for noen å finne ut hvilke spill de "kjøper" og ikke bare "kjøpe" alt mulig rart... XIII har absolutt ingen verdens ting med x2 å gjøre
Fat_ASS Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Ah...ok! Men kan noen svare på noen av de andre spm mine da??
conrap Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Skrevet 27. januar 2005 spillet er ikke likt freelancer (jeg har klart ut freelancer..) men det går ut på det samme.. ..man er i verdensrommet å skal tjene penger på å drepe banditter eller å drive handel.. men i x2 kan man ha flere skip om gangen, man kan ha egne fabrikker og man kan styre flere skip om gangen med bruk av små vinduer i skjermbilder, men det er ganske vanskelig:s men man kan også gi skipene kommandoer og det er mye lettere..
Fat_ASS Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Ah...sinnsykt kult da...Høres mye mer gjennomtenkt ut enn freelancer...=) Kan man sette ting på automanage og sånt sånn at man ikke trenger å følge med alle tingene hele tiden?? Er det som i freelancer med forskjellige raser og slikt?? kan man oppgradere våpnene og sånt så de blir bedre å greier?? Er det skjulte stasjoner å sånt?? Kan man spille over nette??
conrap Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Skrevet 27. januar 2005 x2 har ikke flerspiller:( men det er mulig å handle med andre factions (angon federation, split, boron, goner, og sikkert flere).. hvis du har en fabrikk kan du sette skipene dine til å ha den som hjembase, så kan du gi dem ordre om å kjøpe råvarer til beste pris, og du kan ha noen skip til å selge varene til beste pris.. forskjellige fabrikker trenger ulike råvarer for å produsere forskjellige varer..
Fat_ASS Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 høres sinnsykt kult ut...=) Kanskje jeg skal prøve det litt...har det installert men har ikke orket å prøve det enda... Men Kan man få bedre skip og sånt etterhvert?? kan man oppgradere våpen og skjold osv?? Er det noe historie i spillet?? Eller spiller man bare for å spille??
Standish Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 (endret) blir helt sykt når du får mange store carriers, klarte å få hovedskipene mine til å kræsje med hverandre på vei inn i et hyperjump hole *banne litt og loade igjen* carrierne kan ha mange små fighters inne i seg som kan komme ut når det blir krig... kjempemorro... romstasjoner og slikt koster mye... tok litt langt tid å få to carriers også... tror den første kosta 12 eller 15 millioner, lenge siden jeg har spilt dette spillet EDIT: tjener også penger på miner og fabrikker rundt om i universet Endret 27. januar 2005 av Standish
Fat_ASS Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 (endret) Dette spille er utrolig avansert med tusenvis av knapper som man kan trykke på å da kommer det opp alt for mange forskjellige menyer!! Har spilt litt training simulation å de sier jo aldri hvilken knapp man skal trykke på!!! Man må gå inn i manualen hver gang for å skjekke hvilken knapp "meny knappen" er!!! At de ikke bare kan si feks "enter" som faktisk meny knappen er i det spillet i stede for at man må lete det fram selv?! Utrolig tungvindt men sikkert helt genialt når man får satt seg inn i det.! Kom bittelitt inn i det men vet ikke om jeg orker mer da jeg bare forstod halvparten av det han training duden løp seg gjennom for å få sagt! Ingen god forklaring på noen ting å masse tall å tegn å ditt å datt overalt i alle de menyene med tusen undermenyer! Ble litt for mye! dessuten var det masse forkortelser i de menyene som aldri ble forklart heller så jeg må bare gjette meg til hva de betyr! Teit satt opp..! men igjen sikkert et kjempe spill når man kommer inn i det! Freelancer var i værtfall mye enklere å mye mer ut-tenkt når det gjaldt brukervenlighet! Endret 28. januar 2005 av Fat_ASS
conrap Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Skrevet 29. januar 2005 (endret) fat_ass: hehe.. ja, det er veldig vanskelig å sette seg inn i, men det er absolutt verd det!! jeg begynte rett på spillinga, uten noe training, det gikk ganske bra, helt til jeg skulle lage den første fabrikken.. så da tok jeg bare handels- og fabrikktreninga, og da gikk alt fint:) du burdte ikke gi opp, x2 er ett av de mest interaktive strategispillene jeg har prøvd, 1000x bedre enn freelancer.. f.eks. er alle prisene like hele tida i freelancer, men i x2 endres de hele tida, alt etter hvor stort lageret er, og mye annet.. standish: nice, jeg sparer til en argon centaur.. den koster ca 6 mill.. begynn å spill igjen! Endret 29. januar 2005 av conrap
Campari Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 hvis du ikke har prøvd x2 burde du prøve det! det er sykt bra, med god grafikk, syk AI (kunstig intellingens) Tatt utifra gamer.no's anmeldelse: "Spillet inneholder likevel en del litt frustrerende aspekter, som brukergrensesnittet og fiendens mangel på intelligens."
Fat_ASS Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 fat_ass: hehe.. ja, det er veldig vanskelig å sette seg inn i, men det er absolutt verd det!! jeg begynte rett på spillinga, uten noe training, det gikk ganske bra, helt til jeg skulle lage den første fabrikken.. så da tok jeg bare handels- og fabrikktreninga, og da gikk alt fint:) du burdte ikke gi opp, x2 er ett av de mest interaktive strategispillene jeg har prøvd, 1000x bedre enn freelancer.. f.eks. er alle prisene like hele tida i freelancer, men i x2 endres de hele tida, alt etter hvor stort lageret er, og mye annet.. Tenkte jeg skulle ta meg tid til og sette meg inn i det jah etterhvert. men for øyeblikket passer det veldig dårlig da jeg fikk meg hund i dag... Er så skøy at pc`en blir nok stående en stund...ikke no spilling foreløpig i værtfall..
conrap Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Skrevet 29. januar 2005 hvis du ikke har prøvd x2 burde du prøve det! det er sykt bra, med god grafikk, syk AI (kunstig intellingens) Tatt utifra gamer.no's anmeldelse: "Spillet inneholder likevel en del litt frustrerende aspekter, som brukergrensesnittet og fiendens mangel på intelligens." ok, kanskje fiendene er litt lette å ta, men det er bare i "home of light".. med en gang du beveger deg ut av argon federation sitt område, er du ille ute uten gode kampskills og brukergrensesnittet kan være rotete, men man blir vant til det etter hvert, når man bare finner ut av at samme knapp kan bety flere ting, alt etter hvor i menysystemet man er..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå