Paull Skrevet 26. januar 2005 Skrevet 26. januar 2005 Lurte på om det finnes et slags "Software-RAID"-program som muliggjør speiling av enkeltkataloger over flere disker (ala RAID-1) ? Grunnen er at jeg gjerne vil ha sikkerhetskopier av f.eks "Mine dokumenter", men uten å måtte ha en hel disk speilet via hardware-RAID, og uten noe backupscript-fiksfakserier. Bare å skrive til katalogen, så speiles den automagisk. Noen som har vært borti noe slikt eller har noen tips til tilsvarende funksjonalitet ?
TCi Skrevet 26. januar 2005 Skrevet 26. januar 2005 Hva med å sette mine dokumenter på en annen partisjon/disk? Høyreklikk på mine dokumenter og velg flytt/move.
Paull Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Skrevet 27. januar 2005 Jo, men den er fortsatt bare på en fysisk disk.. Dersom den kræsjer står jeg jo med skjegget i postkassa. Vil ha katalogen på fysisk flere disker, og dermed mulighet til å ikke miste noe dersom en av diskene tar kvelden.
blacktower Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Du kan ikke involvere RAID på katalognivå. Mapper hører hjemme i filsystemet, som igjen befinner seg over diskene hvor RAID hører hjemme hva abstraksjonsnivå angår. Det du derimot kan gjøre er å kjøre to disker i software-RAID, men det visste du kanskje. Enkel forklaring: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?art...id=1681&page=27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå