Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble pc trådløst til router for første gang


Anbefalte innlegg

Har kjøpt trådløs router og skal koble en stasjonær og en barbær pc til denne. Den stasjonære fungerer fint nå og er koblet til med kabel, men jeg vet ikke hvordan jeg får den bærbare på nett trådløst.

 

Vet at det er et trådløst nettverkskort i pc'n, men finner det ikke i windows (trur jeg). Pc'n har nemlig også et vanlig nettverkskort og dette finner jeg. Når jeg går på Network Connections skal det da komme opp 2 LAN? 1 trådløst og 1 vanlig?

 

Den bærbare er forresten en Netshop Notebook .

 

Er såpass grønn at jeg ikke vet hva mer jeg trenger å fortelle for å få hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når du går på nettverksinstillinger skal du få opp nettverkskortet ja.

høyreklikk min datamaskin og gå på behandle->enhetsbehandling->nettverkadaptere?

har engelsk versjon så husker ikke hva de kaller det i den norske.

der skal du få opp kortet

hvis det ikke er der, se om det er et ikon med spørsmålstegn på seg, og som det står ukjent enhet på eller.no. hvis så, prøv å instalere driveren manuelt ved å dobbeltklikke på denne og velg oppdater driver

 

:whistle:

Endret av norpreacher
Lenke til kommentar

Jepp, jepp. Fant ut av det i går kveld. Det var tydeligvis noe galt med de driverne som fulgte med maskinen fra Netshop. Jeg lasta ned generelle drivere fra Intel og da jeg la inn disse fungerte alt som det skulle. Takk for tipset. Du satte helt klart fingeren på hva problemet var.

Endret av Dj Laffen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...