Gå til innhold

Noen som har tilsvarende erfaring

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en Plextor DVD recorder PX-712SA SATA OEM DVD+R/+RW and DVD-R/-RW

Enheten kjøpte jeg for ca 1 mnd siden, og har inntill i det siste fungert strålende.

Men her om dagen begynte plutselig hele systemet å "fryse" nå og da i et lite sekund. Dette skjer hele tiden.

Til min store irritasjon demonterte jeg hele PC for å så sette den sammen igjen (var redd for at det var dårlig kontakt mellom kjøler på CPU, Mobo osv)

Etter å ha brukt ca 6 timer på hele prosessen (inkl reinstallasjon av WinXp) er feilen fortsatt der. I rent sinne drar jeg ut Sata kabel til DVD rom og plutselig forsvinner "frys" problemet helt.

Er min DVD rom i stykker? Noe annet som kan forårsake dette? Noen som har opplevd tilsvarende?

Endret av BlueLou
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hører at det er noe trøbbel med sata optiske drev. husker ikke helt hvor jeg leste dette, da...Husker heller ikke på om det var noen løsning på det. Men legg inn nyeste firmware for dvd brenneren, og nyeste bios til HK'et. Da har du gjort det du kan gjøre der iallefall...

Skrevet (endret)

Hmm jeg koblet nettopp til et digital kamera på USB port i front. Samme skjer her også. Systemet fryser i 2-3 sek. Jeg er redd det er mobo.

Hmm skjer faktisk hver gang jeg akseserer den andre HD også...

Endret av BlueLou

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...