Gå til innhold

Grafikkort Ge Force 6800 LE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oki. takk for hjelpa.

Men det er ikke en dårlig pc. Nettopp kjøpt den, med så og si mye av det nyeste av delene. Så og si bare skjermkortet jeg kuttet ned på. Kjøpte 1GB ram til neste 3000. Husker ikke helt hvordan, men ble anbefalt på det sterkeste. AMD 64 3200+ 2.2 Gzh. Pcèn funker utmerket helt til det er grafikkrevende spill. Men spill som doom3 osv. funker utmerket med høy grafikk. Det er rart,men hvorfor funker noen nye spill,men noen ikke?

Lenke til kommentar
Hei!

PCèn min slår seg av under sc:s og hl2 hele tiden. Også en sjelden gang uten at jeg bedriver med noe på pcèn. Jeg har et 6800LE kort. Noen ideer om hva dette kan være? Noen tips om hva jeg kan gjøre? Er dette garanti?

 

Mvh Trondheim:)

Hvis den slår seg helt av høres det ut som en minnefeil. Låser den seg og da kun i 3d spill vil jeg tippe at du har et Gainward 6800LE som har hatt masse feil som dette. Da er det bare å returnere det der du kjøpte det. Ellers kan du jo kjøre en minnetest (memtest86 eller microsoft sin som du finner hvis du søker på microsoft.com)

Lenke til kommentar

Hei. Ja, har nok det ja. Er det et dårlig kort eller er det på grunn av at det er ødelagt at jeg børr levere det inn? Tror du dette ordner seg hvis jeg får ett nytt 6800LE kort?

 

PS! Det er ikke pc`n som skrur seg av, men skjerkortet på en måte.... Etter det så må jeg skru av og på pcèn igjen!

Lenke til kommentar
Hei. Ja, har nok det ja. Er det et dårlig kort eller er det på grunn av at det er ødelagt at jeg børr levere det inn? Tror du dette ordner seg hvis jeg får ett nytt 6800LE kort?

 

PS! Det er ikke pc`n som skrur seg av, men skjerkortet på en måte.... Etter det så må jeg skru av og på pcèn igjen!

Det er ikke et dårlig kort, det er dårlig programvare. Gainward har ikke akkurat slitt seg ut for å finne en løsning for alle de som sitter med ubrukelige kort så jeg anbefaler deg å spørre om du kan få et annet kort. Jeg vet ikke hvilke alternativer komplett har men det må da være noe?

 

Hvis jeg forstår deg riktig så fryser skjermbildet og du får ikke gjort noe annet enn å slå av og på pc'en? Ingen respons på ctrl+alt+del (hvis du bruker windows) og slike ting?

Lenke til kommentar

ja, er det bare å spørre om å få ett annet kort?

Nei, det er slik at pcèn slår seg av men( det samme mørke bildet på skjermen), men pcèn går fremdeles.

 

Skjermen blir svart med en no signal melding.... Akuratt som om pcèn skulle vært av. Vanskelig å forklare....

 

Men spiller det noen rolle hvilket skjerkort jeg har med tanke på andre hw i maskina?

Lenke til kommentar
ja, er det bare å spørre om å få ett annet kort?

Nei, det er slik at pcèn slår seg av men( det samme mørke bildet på skjermen), men pcèn går fremdeles.

 

Skjermen blir svart med en no signal melding.... Akuratt som om pcèn skulle vært av. Vanskelig å forklare....

 

Men spiller det noen rolle hvilket skjerkort jeg har med tanke på andre hw i maskina?

Dette høres ut som en klassisk Gainward feil ja. Jeg tipper at det da er komplett du har handlet hos? Det spørs litt på hvem du snakker med og hvor snill og høflig du er vil jeg tro. Jeg ville nok vært ekstra hyggelig og fortalt at du har hørt endel dårlig om disse kortene og om du kan få lov til å få et tilsvarende kort fra en annen produsent. Dette f.eks: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304721&cks=SER Litt dyrere som du ser men kanskje verd det hvis du slipper mer problemer?

 

Jeg er litt usikker på hva du mener med om det spiller rolle hvilket skjermkort du har i forhold til hardware?

 

For å få fullt utbytte av et skjermkort er det jo viktig at resten av maskinvaren står i stil. Det hjelper lite å kjøpe et state of the art skjermkort om du har en celeron 333, 128 mb edo minne og en 140 watt strømforsyning for å si det sånn ;) Hva har du i maskinen din da?

Lenke til kommentar

jeg har amd 64 3200+ 2.2ghz, corsair 1024, epox hovedkort.

 

Ja, altså om jeg kan bytte til hvilket som helst kort hvis jeg bytter til samme pris, eller om det er noen som ikke passer til pcèn osv?

 

Må jeg kjøpe det da eller? Er vell en garanti sak?

 

Men jeg har hørt at det kan la seg løse ved å bytte om på rambrikkene ? Hva sier du til dette? Er det noe du har kjenskap til?

Lenke til kommentar

tar jeg ikke helt feil så må du vel ha AGP og ikke PCI skjermkort.

Høres også ut som det er noe du får på garantien, om du ikke får et annet et så burde du allefall få et nytt. Jeg har selv samme kort som deg, har ikke noe problemer med det, bortsett fra at jeg ikke syns det er så raskt som det burde ha vært, men jeg har heller ikke klokka det opp og har bare 1.7ghz, så regner med at det er resten av hardwaren min som sinker.

Lenke til kommentar
Hei!

PCèn min slår seg av under sc:s og hl2 hele tiden. Også en sjelden gang uten at jeg bedriver med noe på pcèn. Jeg har et 6800LE kort. Noen ideer om hva dette kan være? Noen tips om hva jeg kan gjøre? Er dette garanti?

 

Mvh Trondheim:)

Hvor stor strømforsyning har du?

GT kort bør ha 400-500 W, noen typer NX og LE kort krever nesten like mye (spesielt dersom de er overklokket og/eller softmoddet)

Har du mange disker etc.?

 

Jeg hadde mye problemer med min LE med akuratt det samme (360W strømforsyning, AMD XP 2800+ 1GB ram).

Tok ut et par disker og satt dem over i en annen PC, da forsvant problemet.

 

 

- Osten

Lenke til kommentar
Hva mener du med disker?

Har 380W strømforskyning.

Børr vell holde det?

 

Hva ment du med de diskene;P??

380W burde holde i de fleste tilfeller.

 

Med disker mente jeg hardisker.

Alt i maskina bruker strøm, og med mange disker, vil du ha brukt for en større strømforsyning (har 2x340W i serveren min med 10-12 disker)

 

Det samme gjeler for andre ting som tar mye strøm. CD-spillere / DVD spillere/brenner tar også litt. Dersom du har mange ting tilsammen (2-3 cd/dvd + 5-6 disker), er kanskje ikke 380W nok (med et GF6800)

 

Men ettersom PC'en faktisk ikke slår seg av, men bare skjermen blir svart, høres det mer ut som skjermkortet enn for liten PSU.

 

- Ost99

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...