Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ping virker, men ikke explorer/opera


Anbefalte innlegg

3 maskiner koblet til en hub, med tiscali adsl. Alle innstillinger er automatisk (dns etc). De to andre maskinen surfer fint.

 

Denne maskinen starter windows, og finner "en" side på internett. Etter det er det bom stopp. Mao virker som jeg har mulighet til å koble opp en internett side i noen få sekunder, deretter ingenting.

 

Jeg kan pinge alle adresser uten problem, men umulig å kjøre f.eks update på ad-aware eller avg.

 

Ny install av WinXP Pro, med sp2. Installert ad-aware, spybot hunter og AVG free edition (lastet ned nyeste versjoner og overførte med usb-pinne), ellers ingen andre programmer.

 

Fant en del smågrums, spyware etc, men nå kommer alle sjekker opp "clean". Tipper dette var etter 15 min med ubeskyttet internett-tilgang i det jeg satt opp windows.

 

Bruker XP firewall, med helt standard innstillinger.

 

 

Har prøvd bl.a dette:

 

ipconfig /release & /renew til jeg ble blå

reinstaller nettverkskort

"sett opp nettverk/internett" wizard

forskjellige varianter av å sette dns selv (men ikke veldig sansynlig siden jeg kan pinge)

slette alle cache filer i explorer, samt index file

 

Flere timer gikk med i går til å sjekke alle mulige og umulige løsninger. Det eneste jeg ikke har gjort er full reinstall. Det hadde muligens vært smartest, men hadde jo vært artig å finne ut av det :roll:

 

Noen som har en idè eller to?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 maskiner koblet til en hub, med tiscali adsl. Alle innstillinger er automatisk (dns etc). De to andre maskinen surfer fint.

 

Denne maskinen starter windows, og finner "en" side på internett. Etter det er det bom stopp. Mao virker som jeg har mulighet til å koble opp en internett side i noen få sekunder, deretter ingenting.

 

Jeg kan pinge alle adresser uten problem, men umulig å kjøre f.eks update på ad-aware eller avg.

 

Ny install av WinXP Pro, med sp2. Installert ad-aware, spybot hunter og AVG free edition (lastet ned nyeste versjoner og overførte med usb-pinne), ellers ingen andre programmer.

 

Fant en del smågrums, spyware etc, men nå kommer alle sjekker opp "clean". Tipper dette var etter 15 min med ubeskyttet internett-tilgang i det jeg satt opp windows.

 

Bruker XP firewall, med helt standard innstillinger.

 

 

Har prøvd bl.a dette:

 

ipconfig /release & /renew til jeg ble blå

reinstaller nettverkskort

"sett opp nettverk/internett" wizard

forskjellige varianter av å sette dns selv (men ikke veldig sansynlig siden jeg kan pinge)

slette alle cache filer i explorer, samt index file

 

Flere timer gikk med i går til å sjekke alle mulige og umulige løsninger. Det eneste jeg ikke har gjort er full reinstall. Det hadde muligens vært smartest, men hadde jo vært artig å finne ut av det :roll:

 

Noen som har en idè eller to?

hadde samme problem i går, da var det virus, maskina var på nett kun en kort tid så var det stopp. fikk tak i "e scan" og det ordnet alt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...