Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gode brukerbeskrivelser av D500 finner du her:

http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=348338

 

Jeg har selv Nokia6630, og er veldig godt fornøyd med denne. Men alle mobiler har svakheter og småting som man irriterer seg over.

 

Begge mobilene har bra kamera, bra muligheter til å synke mot PC, bra kalender osv. Men har hørt fra enkelte brukere av begge at de reagerer på dårlig batteritid og enkelte underlige brukerløsninger.

 

Styrker for d500 vs 6630:

- Bra design

- Liten

- Brukervennlig

- Billigere

 

Styrker 6630 vs d500:

- Symbian gir flere muligheter (hvis du trenger disse. Jeg har egentlig minimalt bruk for det, men har likevel tatt i bruk et par programmer som har vist seg å være svært nyttige).

- Minnekort gir større fleksibilitet

 

(Og sikkert mye annet pluss og minus til begge telefonene)

Lenke til kommentar

Det er utrolig vanskelig å si hvilken som passer best for deg når du ikke kommer med spesifikke krav! Det er 2 forskjellige mobiler, men med mange funksjonsmessige likheter.

 

D500:

+Mindre

+Flere farger i displayet (ser egentlig ikke på det som et pluss)

+Høyere skjermoppløsning

 

6630:

+Smartphone med Symbian (vanvittig mange muligheter)

+3G og EDGE

+Minnekort

+Litt større skjerm (fysisk)

+Kjempe kraftig, 220mhz prosessor

 

Jeg ville helt klart valgt 6630 (noe jeg har gjort! :w00t: ) p.g.a minnekort, mulighetene symbian bringer, kraftigere prosessor og etter min mening et mye kulere utseendet!

 

Så mitt svar er Nokia6630 er best! Den har jo alle funksjoner D500 har + flere.

Endret av håvard87
Lenke til kommentar

Men hva kan en gjøre i praksis med 6630 som en ikke kan gjøre med d500. skal ha et annet abn. enn telenor så se vekk fra 3g.

Mulitasking er en fin ting, det er jeg enig i. minnet på 96 mb (d500) er helt greit for da slipper jeg å bruke penger på å utvide det. sparer et par hundre der, pluss at jeg gir 2200 for d500 mot 3200 for 6630.. Bottomn line dette blir en telefon jeg bytter ut om et år (maks) og føler ikke 3g tilbudet gjerne er veldig bra enda.

Med hensyn til prisen syns jeg derfor at en får en del mer ut av d500 enn 6630.

spm: Til 6630 har jeg funnet programmer som jeg kan styre musen på dataen, veldig praktisk når jeg bruker projektoren. tror noen det finnes tilsvarende app. til Samsung sin kanidat?

 

takk for svar. :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå har jeg funnet ut at jeg kan få N6630 til den nette sum av 2150 med telenor privat +. Det er hundre kroner mindre enn det koster for d500 med samme abonoment. Dette forvikler problemstillingen min videre da jeg ikke kan bestemme meg.

Nå har jeg altså to telefon er til cirka 2000 kroner og begge er bra. Burde jeg vektlegge at det er forbanna billig med 6630 til 2150?

 

Mvh. spøkelsen

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke tvilt et sekund. 6630 ville vært mitt klare valg.

 

6630

+3G, EDGE, Symbian (som betyr alt for meg), minnekort, mp3-spiller, markedets raskeste Symbian telefon (ARM5 prosessor på 220 MHz, samt 8MB ram).

 

D500

+Liten, mer farger i skjermen (Negativt. Du vil neppe se stor forskjell på 65k og 262k. 262k skjermen har flere farger å vise, som igjen gjør at skjermen bruker mer strøm.)

 

-------------

 

Se hvordan 6630 skårer i forhold til D500: (Java-ytelse MIDP 1)

 

samsung_d500_ytelse1.jpg

Lenke til kommentar
Mer farger i skjermen (Negativt. Du vil neppe se stor forskjell på 65k og 262k. 262k skjermen har flere farger å vise, som igjen gjør at skjermen bruker mer strøm.)

 

Du ser det ganske godt ;) D500's skjerm har også høyere oppløsning samtidig som den er mye mindre enn 6630's skjerm, noe som gjør at D500's skjerm er en god del bedre enn 6630's :)

Lenke til kommentar
Mer farger i skjermen (Negativt. Du vil neppe se stor forskjell på 65k og 262k. 262k skjermen har flere farger å vise, som igjen gjør at skjermen bruker mer strøm.)

 

Du ser det ganske godt ;) D500's skjerm har også høyere oppløsning samtidig som den er mye mindre enn 6630's skjerm, noe som gjør at D500's skjerm er en god del bedre enn 6630's :)

Stor skjerm er jo positivt da! Nå ikke glemme det...

Uansett, så vil jeg si, til tross for D500's skjerm at 6630 er en klar ener blant disse 2! D500 har ikke sjans...

Lenke til kommentar
Viss 6630 har en grense på 128mb, så er det jo bare noen få mb i forskjell. Men jeg tror den kan ha mer enn 128mb (er ikke sikker). ;)

Nokia 6630 har ikke grense på 128mb, den har grense på 1GB (1024MB), så det er kraftig stor forskjell på D500 og 6630 også når det gjelder minne. :yes:

Endret av håvard87
Lenke til kommentar
Hvor mye koster et slikt minnekort? Kjenner en som har en 6630 som vurderer å kjøpe minnekort med maks plass på.  :dontgetit:

Dessverre har ikke kompatible kort kommet til Norge ennå, men det virker som de er i anmarsj! Tipper vi har de her i løpet av februar.

 

Å anslå en pris er jo vanskelig siden prisen varierer både butikker og minnekort-merker imellom, men kasnkje rundt 7-800 kroner? (Ren gjetning)

Endret av håvard87
Lenke til kommentar
Det du nevnte var jo nesten ikke dyrt en gang  :thumbup: . Trodde de skulle kost over tusenlappen!  :p

 

Nå vet jeg at du bare gjettet  ;)

Ja, vil tro 1GB kortene vil ligge på ca. 7-800 kroner. 512MB kortene ligger jo på ca. 550 kroner så da vil nok ikke 1GB-kortene koste noe særlig mer enn et par hundrelapper mer.

Endret av håvard87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...