Gå til innhold

Feil i atioglxx.dll

efikkan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg fikk følgende feilmelding i dag(se vedlegg), og jeg mistenker driverene til skjermkortet(Saphire Radeon 9600 Pro) på denne pcen. Feilen er i "atioglxx.dll", og jeg antar at det betyr "ATI" og "OGL" -> OpenGL.

Kan noen hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke så veldig drastisk, men det hadde vært fint om det kunne løses på en enklere måte. Hvordan kan jeg sjekke hvilken driver som er innstallert??

Skrevet
Nei det er ikke så veldig drastisk, men det hadde vært fint om det kunne løses på en enklere måte. Hvordan kan jeg sjekke hvilken driver som er innstallert??

Høgre klikk på skrivebord - properties - settings - advanced- options. Der finner du det

Skrevet (endret)

Det du kan gjøre er å "unzippe/unrarre" driverfila, finne atioglxx.dl_, dette fungerer bare på drivere som er laget før 4.12 pga installeren som er brukt.

Så pælmer du denne på f.eks skrivebordet, åpner cmd (Antar dere kjører WindowsXP ;)), skriver cd desktop/skrivebord (avhengig av språk).

Deretter expand atioglxx.dl_ (Holder med å skrive f.eks ati også tabbe) atioglxx.dll

voilá, du får "ny" OpenGL driver uten å legge inn komplett ny driver, men er ikke sikker på om det funker med resten av driveren da... hehe =) lykke til!

Endret av ExcaliBuR

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...