Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan umulig være mange måter å "sette opp" disse pre-kompilerte bibliotekene+header-filene.

 

Om du så velger å legge dem i C:\dinkatalog\lib\ og C:\dinkatalog\include så skal du fortsatt kunne kompilere og linke med dette.

 

Det SDK-installeren gjør er å /kopiere over/ biblioteker (.dll-filer) og headere .. ikke noe (særlig) annet.

 

Det er ikke noe "magi" her -- du må enten:

* Finne ut hva linkeren din faktisk driver med! Er det noe krøll med IDEet som gjør at ting ikke stemmer, eller som gjør at pragmaene "overrides" eller noe slikt sprøtt?

..ellller..

* Finne ut om det er, eller om noe går galt med bibliotek-filene. Virus hos deg? Har Microsoft oppdatert DX-SDK'en nylig og ødelagt noen av filene når de lastet det opp på webserveren dems (blir du viderekoblet til et speil (går det an å se dette?)? stemmer da MD5?)?

 

Sjekk hva som er i biblioteket (.dll-fila) -- sjekk om symbolene linkeren savner er der!

 

Edit:

Det virker som om du overser det jeg sier - så i grunn gjenntar jeg meg selv her nå. Håper du ikke har oversett det andre har sagt her, men har prøvd alt de har nevnt også. Dette virker som en veldig "ulogisk" eller rar feil - så jeg må liksom stille spørsmål ved det lille vi har fått tildelt av informasjon her.

 

Det kan fort være at noe er totalt på tryne - og det ikke er din feil, men da er det rart ikke resten av systemet er på trynet også (og event. rart du ikke har nevnt dette).

Endret av søppel
Lenke til kommentar

hva er egentlig problemet ditt søppel?

jeg spurte deg om noe fordi jeg ikke forstod hva du mente, så går du helt apeshit og slenger dritt?

det jeg trodde du mente var at linkern skulle vise "low level" hvordan den linka, og ikke hvilke parametere som IDE'et sendte til linkern, som jeg skjønte da du redigerte det siste innlegget ditt. derfor spurte jeg hva du mente med å bare skrive "g++ ....". hvis du hadde sagt hvilke parametere får linkern eller noe liknende istedetfor "hvordan linker den" med en gang hadde jeg forstått det. jeg tolket ihvertfall "den sier ikke hvordan den linker" som at den skulle si hva den gjorde low level og ikke hvilke parametere den fikk, mulig det var teit, men sånn var det iallefall og det ment som et spørsmål og ikke som noe annet.

så kommer du også med "fokuser på trådstarter" blabla.. det var du som begynte med <rant> </rant> greiene dine, så slapp av litt.

og hvem er patetisk når du skriver at du skal banke meg? haha få deg et liv.

Lenke til kommentar
jeg har DirectX 9.0 SDK (December 2004) med platform sdk. fila er 6 244 760 byte. tror jeg har satt opp feil fra bunnen av. kan noen skrive ned hva de gjør?

Virker som fila er ok. Jeg innstallerte desember 2004 utgaven av Dx9sdk og har samme filstørrelse som du har. Her md5 for sikkerhetsskyld:

 

md5: 16f8d19f8f68baebbbc4920da29aef1d

 

Må nesten prøve å gå gjennom oppsettet ditt. Det ser noenlunde slik ut?

 

options_include.png

 

options_libs.png

Lenke til kommentar

Hold kjeft, saboi.

 

.. som sakt tidligere får ingen andre feil medligner enn de jeg har visst dere.

Hvem snakker du til?

 

..man ass.. komunikasjons-avdelingen er på ferie forstår jeg..

 

1. Her du testet dette:

 

* Finne ut hva linkeren din faktisk driver med! Er det noe krøll med IDEet som gjør at ting ikke stemmer, eller som gjør at pragmaene "overrides" eller noe slikt sprøtt?

(jeg tenker her på kompiler-logg)

Ja/nei? + kommentar (eventuellt hvorfor ikke)

 

2.Har du testet dette:

Finne ut om det er, eller om noe går galt med bibliotek-filene. Virus hos deg? Har Microsoft oppdatert DX-SDK'en nylig og ødelagt noen av filene når de lastet det opp på webserveren dems (blir du viderekoblet til et speil (går det an å se dette?)? stemmer da MD5?)?

Ja/nei? + kommentar (eventuellt hvorfor ikke)

 

3. Har du testet dette:

Sjekk hva som er i biblioteket (.dll-fila) -- sjekk om symbolene linkeren savner er der!

Ja/nei? + kommentar (eventuellt hvorfor ikke)

 

4. Har du testet/sammenlignet med det kjetil7 viser?

Ja/nei? + kommentar (eventuellt hvorfor ikke)

Endret av søppel
Lenke til kommentar
Hold kjeft, saboi.

 

.. som sakt tidligere får ingen andre feil medligner enn de jeg har visst dere.

Hvem snakker du til?

 

..man ass.. komunikasjons-avdelingen er på ferie forstår jeg..

 

1. Her du testet dette:

 

* Finne ut hva linkeren din faktisk driver med! Er det noe krøll med IDEet som gjør at ting ikke stemmer, eller som gjør at pragmaene "overrides" eller noe slikt sprøtt?

(jeg tenker her på kompiler-logg)

Ja/nei? + kommentar (eventuellt hvorfor ikke)

 

2.Har du testet dette:

Finne ut om det er, eller om noe går galt med bibliotek-filene. Virus hos deg? Har Microsoft oppdatert DX-SDK'en nylig og ødelagt noen av filene når de lastet det opp på webserveren dems (blir du viderekoblet til et speil (går det an å se dette?)? stemmer da MD5?)?

Ja/nei? + kommentar (eventuellt hvorfor ikke)

 

3. Har du testet dette:

Sjekk hva som er i biblioteket (.dll-fila) -- sjekk om symbolene linkeren savner er der!

Ja/nei? + kommentar (eventuellt hvorfor ikke)

 

4. Har du testet/sammenlignet med det kjetil7 viser?

Ja/nei? + kommentar (eventuellt hvorfor ikke)

1: så vidt jeg vet nei. vet heller ikke hvor dette skrus på/av.

 

2:hva mener du med et speil? hvordan får jeg til den MD5 greia.

 

3: hva som er i bibloteket? hvordan gjør jeg det. går vel ikke ann å åpne en .dll fil.

 

4:har nesten likt oppsett bare at det er programfiler og ikke Program Files bruker også x86 skulle jeg kanskje bruke x64 eller hva det står.

 

 

sånn håper dette hjelper.

Lenke til kommentar

1: Ok - hør med noen av de andre her (edit: hvordan du får ut en kompiler-logg). På denne måten kan dere sammenligne logger.

 

2: Du må finne et verktøy som ordner dette for deg. Første jeg fannt etter søk på google:

http://www.fourmilab.ch/md5/ (jeg vet ikke om denne er brukende)

 

3: Se tidligere poster (på side 1 tror jeg) angående dette, ( http://msdn.microsoft.com/library/default.....2f.EXPORTS.asp )

 

4: x64? nei tror ikke det -- hvis du ikke har en 64-bits prosessor da?

Endret av søppel2
Lenke til kommentar

Start opp et konsoll ved å gå til: Start -> Run -> cmd (så trykk enter, event. klikk ok).

 

Herfra må du navigerer deg frem v.h.a. dos-kommandoer som cd .. og cd \programfiler .. o.s.v. til du finner .dll-fila. Så starter du dumpbin.exe fil.dll /export (ellernoe slikt)

 

Windows-guruene kan sikkert hjelpe deg her (det kan hende det finnes et bedre alternativ enn dumpbin.exe til å se symboler i biblioteker btw. -- men dette var det første jeg fannt ved søk på msdn)

 

uhm .. jeg tror ikke det er noen god idé å bruke dumpbin fra Dev-C++! (edit: men det kan jo hende det går (?)) Regner med at en dumpbin.exe følger med installasjonen av VC (?).

Endret av søppel3
Lenke til kommentar

Har du søkt på maskinen din (edit: dumpbin.exe i dev-cpp-katalogen var den eneste du fannt?)

 

Hvis den ikke følger med installasjonen av VC vet jeg ikke hva du bør gjøre, det kan hende den finnes i en eller annen annen nedlasting fra msdn. Eller at det finnes et annet verktøy som gjør tilsvarende jobb.

 

Btw. .. har du forsøkt å reinstallere VC++ også? Ikke bare DX-SDK'en? -- blir stort sett desperate forsøk dette .. *shrug*

 

Uansett .. hvis du får bekreftet at:

 

* MD5 stemmer og(helst)/eller at symbolet er i biblioteket

* Kompilerloggen din stemmer overens med andres (m. små forskjeller med tanke på katalognavn ("Program Files" / "Program Filer") så klart - men den klager jo ikke på at den ikke finner biblioteket -- så)

 

..tror jeg ikke det er stort mer du kan gjøre. Noe må da være veldig galt et (annet) sted.

Endret av søppel3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...