Gå til innhold

Vifte i bunn av kabinett ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nei.. tror dette vil lage mer bråk.. har en vifte i døra rett utafor cpu vifta ca 5 cm klarning.. bråker som f....

1: 2 vifter bråker mer en 1

2: du vil få et nytt hull i kabinette som lyd slipper ut av.

3: 2 vifter som ligger så nært hverandre vil kunne lage interferens=mer bråk enn du ønsker

skal du ha kald luft rett i nv kjøleren bør du heller få en 120mm i front.

Endret av jørn nilsen
Lenke til kommentar

Jeg har ikke vifte i døra...om det er misforståelse om dette,

 

Silenseren suger jo luft fra bånn av kabinettet. Med klaring mener jeg at det er plass under kabinettet sånn at luft kan suges inn. Fra evt bunnvifte til Ati innsug blir det ca 15 cm. Man kunne jo også montert et rør der istedetfor vifte. da sparer man seg jo en vifte. Nå har jeg en frontvifte helt nederst,.. å denne lufta stjeler jo gfx´n. mao jeg kunne flytte den et hakk opp for at cpu skal få denne lufta

Lenke til kommentar

ok misforstod deg litt der ja.. agp porten er jo litt høyere en 3 cm fra bunnen av maskinen når jeg tenker meg om..du vil fortsatt få et nytt hull i pcn som vil slippe ut lyd, men tviler på at det vil bli så stor forskjell lydmessig..har nv5 kjøler på 6800gt kortet mitt.. så dette må jeg vel selv engang prøve.. må bare knabbe en strømpebukse til filter først..skar ut på q-tec kabinettet mitt slik at det ble plass til en 120mm i front med tanke på at nv5 ikke skulle knabbe all kaldlufta. da sank kabinettempen min fra 30 til 26 grader. si i fra hvis dette funker godt. uansett så er d moro å eksperimentere med pcn syns jeg..

Endret av jørn nilsen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...