Gå til innhold

LianLi PC6277 for korte frontpanel kabler!


Anbefalte innlegg

Jeg har et Lian Li PC6277 kabinett og et ASUS A8N-SLI Deluxe. På fronten av kabinettet er det en 2xUSB, 1xFirewire, lyd og mic for og få disse til og funke må jeg koble til hovedkortet. Ledningen rekker ikke fram til firewire porten på hovedkortet, jeg manlger ca1cm ledning. Og lyd kabelen rekker ikke fram til audioporten der mangler jeg 2-5cm.

 

LianLi Pc6277 er litt lenger kabinett enn de fleste andre, så det er jo bare teit av lianli og ikke gi et par ekstra cm kabel. Asus hovedkortet sin firewire og audioport er så langt bak på hovedkortet som mulig, de kunne jo gjerne hatt dem lengere frem med tanke på at det skal brukes der.

 

Til spørsmålet mitt: Hvor finner jeg skjøtekabler ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du har Lian Li er ett I/O adapter en løsning dersom du ikke får tak i skjøtekabler. Den fungerer slik at du ikke kopler den til kontaktene på hovedkortet men legger kabelen innvendig i kabinettet og erstatter dekslet til en av PCI slottene med en medfølgende kontakt. Så er det kontakt med kabler for gameport,lyd, mic, firewire og usb som du kopler til i utgangene bak på kabinettet.

 

Litt rotete men en helt grei løsning dersom du er avhengig av tilkoplinger i front og har en del ubrukte porter på baksiden.

Har denne I/O'en selv (men har egentlig ikke behøvd å montert den siden kontaktene på mitt Asus kort var plassert på "riktig side") og finishen på den er like upåklagelig som alt annet fra Lian Li. :thumbup:

Lenke til kommentar
Siden jeg har en slik I/O adapter i front vil jeg gjerne bruke den... beste hadde vært og finne skjøtekabler. I verste fall kan jeg vel kutte ledningene i to og skjøte på et par cm med noen kabler av et slag...

Ja, der er ikke noe større problem enn å lodde på et par ekstra centimeter ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...