Gå til innhold

er dette grei hardware for en server?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
men hvorfor bruker hardware + søsken en dual 250 med 2GB ram og SCSI raid da?

er det for at de kjører Windows?

vel et litte forum (ipb)

Hardware.no er ikke et lite forum :p

Skrevet
hei har en pc med:

AMD droun (noe i den duren) [email protected]

768MB 133mhz RAM

60GB 5400rpm 2mb

integrert skjerm kort

er den grei til http(max 100 inne) og mail(10 brukere) server (trolig debian eller gentoo)

Klokk ned til standardinstillinger. Du vil IKKE ha en overklokket server. Og det heter for øvrig Duron.

Skrevet
hei har en pc med:

AMD droun (noe i den duren) [email protected]

768MB 133mhz RAM

60GB 5400rpm 2mb

integrert skjerm kort

er den grei til http(max 100 inne) og mail(10 brukere) server (trolig debian eller gentoo)

Klokk ned til standardinstillinger. Du vil IKKE ha en overklokket server. Og det heter for øvrig Duron.

hvorfor ikke?

Skrevet

stabilitet. Jeg lover deg - det vil spare deg for mye trøbbel, "uforklarlige" problemer etc. Dette gjelder uansett OS. Har i tilleg hørt at Linux er mer følsom ovenfor overklokking pga. at den utnytter flere instruksjoner eller .no. Vet ikke om dette er sant. Ut i fra RH sine mailing-lister, er de veldig konservative på dette pga. bakoverkompatibilitet. Men Gentoo kommer i alle fall til å blåse heftig med instruksjoner.

Eneste jeg kan se på den pc'n som sliter er 5400 RPM disk - men det kommer ann på bruk. IOM at du har masse RAM, burde den kunne cache ut det som er i hyppig bruk. Så det er kansje ikke noe problem.

Forøvrig så tror jeg dette forumet kjører på apache/FreeBSD.

Skrevet
hvorfor ikke?

Fordi en slik 20% overklokking vil krasje maskinen din. Du merker ikke så mye til det på desktoppen (min desktopmaskin er også overklokket, Barton 2500+ @ 3000+), men en server som står på 24/7 skal IKKE krasje.

Skrevet
har en kamerat som har lyst til og bytte disk min 60GB 5200rpm mot 40GB 7200rpm 8MB :cool:

Så fint da, men vi bryr oss ikke :p

gspr: Velkommen tilbake :D

Skrevet
har en kamerat som har lyst til og bytte disk min 60GB 5200rpm mot 40GB 7200rpm 8MB :cool:

er det lurt?

Ja, du vil vel sannsynligvis ikke faa bruk for de siste 20gb'ene, og 5200rpm er ganske saktere enn 7200rpm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...