Gå til innhold

TV-kort: TV-titting og opptak


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er på utkikk etter et brukbart TV-kort, som burde være lite fysisk (Shuttle), men fungere fint til TV-titting og opptak av programmer i fin kvalitet.

 

Jeg skal bruke omtrent 1000kr på kortet, så jeg forventer fin kvalitet.

 

Jeg vil også at programvaren skal være fin, slik at det ikke blir noe klabb og babb med den. At jeg kan "programmere" inn tider for opptak av kanaler er et stort pluss, gjerne en uke i gangen, slik at jeg PC-en tar opp både Hotel Cæsar og Idol, mens det samtidig tar opp Alle Elsker Raymond og The Simpsons på en annen kanal (er det mulig?) bare ved å sette opp en timeplan etc.

 

Jeg har sett litt på Pinnacle-kortene samt TerraTec.

 

Tips og reviews tas i mot med glede.

 

MVH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...slik at jeg PC-en tar opp både Hotel Cæsar og Idol, mens det samtidig tar opp Alle Elsker Raymond og The Simpsons på en annen kanal (er det mulig?)

Skjønner ikke helt hva du mener, men om du mener ta opp programmer fra to kanaler på samme tid, f.eks. TV3 kl 20.00 og NRK også kl 20.00, så må du ha flere TV-kort i maskinen - ett kort for hver vilkårlig kanal du ønsker å ta opp/se på til samme tid.

 

Men hvis du mener forskjellige kanaler på forskjellige tidspunkter, så kan du ta opp/programmere fra så mange kanaler du ønsker og har tilgang til. Tror ikke det er noen grense for antall programmerte opptak du kan ha...

 

Selv har jeg Hauppage PVR350 og Pinnacle PCTV Pro i samme maskin, og det fungerer helt fint. (Hørte jeg noen si TV-slave?? :blush: )

Lenke til kommentar
...slik at jeg PC-en tar opp både Hotel Cæsar og Idol, mens det samtidig tar opp Alle Elsker Raymond og The Simpsons på en annen kanal (er det mulig?)

Skjønner ikke helt hva du mener, men om du mener ta opp programmer fra to kanaler på samme tid, f.eks. TV3 kl 20.00 og NRK også kl 20.00, så må du ha flere TV-kort i maskinen - ett kort for hver vilkårlig kanal du ønsker å ta opp/se på til samme tid.

 

Men hvis du mener forskjellige kanaler på forskjellige tidspunkter, så kan du ta opp/programmere fra så mange kanaler du ønsker og har tilgang til. Tror ikke det er noen grense for antall programmerte opptak du kan ha...

 

Selv har jeg Hauppage PVR350 og Pinnacle PCTV Pro i samme maskin, og det fungerer helt fint. (Hørte jeg noen si TV-slave?? :blush: )

Som jeg sa, det går an å ha TV-kort med to tunere også, så du slipper en kabelsplitter for å dele signalene på to kort...

 

Og det er en ting som begrenser hvor mye opptak du kan ha, det er lagringsplassen...

Lenke til kommentar

Det er ingen hindring med lagringskapasitet, siden jeg kan brenne ting ut på dvder og konvertere etterhvert.

 

Nå trenger jeg bare tips til hvilket kort jeg skal ha.

 

Pinnacle får mye motstand pga. Windows XP + SP2.

 

Noen gode kort jeg kan kjøpe som helst er fysiske små siden den skal stå i en Shuttle (SB81P)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...