Gå til innhold

nytt kabinett til hp ferdigbygd pc


Anbefalte innlegg

skal flytte innmaten i et kjedelig HP (hp pavillion 609 fra sept 2004) kabinett over i et vakkert aluminium kabinett.

Tenker at det skal gå greit. men er det noen uforutsette ting jeg kan ha oversett ang dette? Eneste jeg kommer på er koblinga til av/på knappen men det finner jeg vel ut av.

 

Noen som har vært borti dette?

Endret av Yosuf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

seff står det på kabelskoen, men siden de kablene sitter fast i power knappen .. så er det litt smart og huske hvor du skal plasere kablene når du har overført hovedkortet fra den ene kabinettet til det nye... ikke sikkert det står slikt i maualen.

 

 

håper du skjønte hva jeg mente.

 

lykke til

Lenke til kommentar

Ja, få tak i manualen til hovedkortet. Så er det bare å sette kontaktene der de skal, kan fort bli litt fram og tilbake med kontakene. Jeg satt selv å slet i 1 time engang, helt til jeg fant ut at tegninga av hovedkortet fra manualen var tegnet opp ned og speilvendt :p

Lenke til kommentar

Er det et Mini ATX hovedkort?

 

Vær obs på at HP bruker vanlige skruer til å feste hovedkortet bortsett fra en skru. Den siste skruen er skrudd fra utsiden og inn, den har ingen spor for skrutrekker og du er avhengig av å bruke ett spesialverktøy for å løsne denne.

 

Eventuelt dremmel, men da ødelegger du kabinettet.

 

Slik er det i alle fall på min pvillion t460, så jeg regner med det er en trend HP har utviklet for å hindre at folk kjøper seg pene kabinetter for så å flytte over alt..

Lenke til kommentar

Kjøp deg like greit ett nytt hovedkort da. Det er endringer og restriksjoner i BIOS'en på hovedkortene til HP uansett -så om du skal overklokke tror jeg du bare kan glemme det. Dessuten er kortene OEM versjoner som er laget på lisens av fabrikatene, f.eks Asus P4SD-LA som er i min pavillion eksisterer ikke i listene til Asus.

 

Har du allerede kjøpt nytt kabinett så kjøper du deg bare nytt hovedkort med samme sokkelen og flytter over cpu, ram og kjøler fra HP'en din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...