Gå til innhold

Hvordan få On-the-fly sens. til CS:S, til alle mus


Anbefalte innlegg

On-the-fly sens er rett og slett muligheten til å stille sensitiviteten på musa underveis i spillet uten å måtte gå ut i options. Man kan ha en relativt høy sens til vanlig, slik at man lett kan manøvrere hurtig, og øyeblikkelig skifte til lav sens når man skal sikte på en fiende. Eller omvendt. Tror ikke dette regnes som juks, siden det jo finnes muser som har dette innebygd.

 

Tipset til hvordan dette skulle gjøres fikk jeg i denne tråden, men siden dette ville ha blitt off-topic, poster jeg dette i en ny tråd for alle interesserte.

 

Takk til mbskywalker for løsningen:

 

alias +fly.sens "sensitivity X.X" // Sens når du trykker inn

alias -fly.sens "sensitivity Y.Y" // Normal sens

 

bind "Z" +fly.sens

 

"Z" kan være en hvilken som helst knapp.

Når du nå holder inne knappen, vil sensen høynes/senkes, og gå tilbake til normal når du slipper den.

Mine innstillinger: Knapp=mouse 4, sens X.X=1.8, sens Y.Y=3.8.

 

Koden klipper du inn i config.cfg. Vanlig path er

"C:\Programfiler\Valve\Steam\SteamApps\<ditt brukernavn>\counter-strike source\cstrike\cfg".

Filen er greiest å redigere i Notatblokk.

Når du nå lukker og lagrer config.cfg er det bare å slippe *elvete løs :)

Hvis du vil endre på innstillingene, tror jeg du må klippe inn aliasene på nytt, for hos meg forsvinner de når jeg lukker cfg.

 

Til sist er jeg bare takknemlig om noen påpeker eventuelle feil her, eller har noe å legge til.

 

EDIT: Hmmm...det ser ut til at når aliasene forsvinner ved lagring, forsvinner funksjonen også...dette kan løses ved å skrivebeskytte config.cfg. Funka for meg.

Endret av o-haavard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan en bruke hvilken som helst knapp på musen? Har en "menyknapp" (hvis musdriver legges inn) på musen som jeg ikke bruker. Hvordan finner jeg ut hva denne knappen heter slik at jeg kan binde den til feks rask sensitivitet?

Kan man gjøre det slik at det holder å trykke, og når man trykker igjen blir det vanlig sensitivitet. Knappen jeg ønsker å bruke er slik at det blir særdeles tungvint å holde den inne.

 

Tusen takk for innlegget "o-haavard". Gleder meg virkelig til å teste dette når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

Måten jeg bruker for å finne ut hva knappen heter i CS, er at jeg går i options, velger en kommando, velger "edit key" og trykker den knappen jeg lurer på. Da kommer navnet opp, så kan du bare endre tilbake hvis du vil.

 

Det du tenker på er en toggle-funksjon. Jeg vet det går an, men vet ikke hvordan man gjør det. Det vet sikkert noen andre?

Lenke til kommentar

// Toggle
alias sens sens1
alias sens1 "sensitivity X.X; alias sens sens2" 
alias sens2 "sensitivity X.X; alias sens sens1"

bind "*KNAPP*" sens

 

Bytt ut X.X med sensen du vil bruke

 

It's me.

alle knapper som funker på musen er mouse1-mouse5, samt mwheeldown og mwheelup. Har du razer mus, kan du binde eventuelle ekstra knapper til en bokstav i driveren, og dermed bruke disse også knappene i cs.

 

sånn generelt så kan dere legge egne binds/aliaser i userconfig.cfg, og da vil det ikke skrives over hver gang du spiller cs. Har du ikke userconfig kan du lage en med notepad. Skriv ned alt og velg lagre som, så skriver du userconfig.cfg som filnavn og legger filen i cstrike mappen. :)

Endret av mbskywalker
Lenke til kommentar
sånn generelt så kan dere legge egne binds/aliaser i userconfig.cfg, og da vil det ikke skrives over hver gang du spiller cs. Har du ikke userconfig kan du lage en med notepad. Skriv ned alt og velg lagre som, så skriver du userconfig.cfg som filnavn og legger filen i cstrike mappen. :)

Funket ikke for meg.

Har prøvd å legge fila både i cstrike- og cfg-mappa. Bindsene funker bare ikke. Er det noe jeg har oversett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...