Gå til innhold

Tv ut på Geeforce 2 MX


Solvol !

Anbefalte innlegg

Jeg har noen merkelige problem med Tv utgangen på Geforce kortet mitt.

Jeg kjører Win Me.

 

Problem 1. er at jeg kan ikke starte opp maskinen med scart kontakten koblet til Tv'en. Gjør jeg det, så kommer det enten ikke bilde, eller så er bildet skurrete å veldig dårlig.

 

Men putter jeg derimot i scarten funker det helt fint.

 

Problem 2.

Når jeg spiller av filmer så hakker filmene, men tar jeg ned fra Millioner av farger til Tusener av farger, og deretter opp igjen til Millioner av farger igjen så fungerer det helt fint.

 

Jeg snakket med en på IRc som hadde noe av samma problemet. Han snakket noe om driver problem osv.

 

Noen som har en løsning på dette problemet, eventuellt vet hvor jeg kan finne drivere som løser problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først kan du installere Win 98SE, Win 2000 Pro eller Win XP Pro.

 

Nok om det, på "www.nvidia.com" finner du drivere til nesten alle skjermkort, i allefall ditt. Last ned der ifra.

 

Men vær snill og installer en annen type windows, hvis du vil ha et mer stabilt windows med samme muligheter som Windows ME, bare bedre.

Hvis de 3 alternativene jeg nevnte ikke er bra nok, kan du installer gode gamle Windows 3.1 *cackle*

 

--

Lenke til kommentar

Har selv installert winme på 10 maskiner som alle bruker geforce 2mx. Dette har vært nogenlunde rimlige maskiner til forskjellige folk, og brukes ikke så altformye til spill og slikt.

 

For det første winme er langtifra dårlig bare det blir lagt inn "riktig", jeg har selv hatt winme installasjonen min siden august i fjor, og den lever fortsatt i beste velgående, selv om det har vært endel utskiftinger i programvare og maskinvare.

 

Uansett, jeg hadde endel problemer med tv utgang og dvd, divx og liknende med eldre detonator utgaver. Den ene maskinen dette blir brukt endel la jeg inn 14.70 driverene tror jeg (før detonator xp kom) og da fungerer det helt ypperlig. Jeg sleit med at det ikke kom noe bilde på tv'en (altså windows bakgrunn og sånt var der, men ikke filmene.

Lenke til kommentar

Hei !

Jeg har også et stort problem med TV-ut på mitt Nvidia 2 MX 64 Mb med TV-ut.

 

Når jeg kobler til SVHS- kabelen i front på min Sony TV - booter opp maskina - kommer KUN bakgrunnsbildet frem på skjermen.

 

Når jeg åpner skjerminstillingene, kommer det frem valg for 2 skjermer, men det andre alternativet er en Standardskjerm, ingen info om at det er en TV som er tilkoblet.

 

Stiller inn på 640 og 800, men samme resultat.

 

Håper noen der ute kan hjelpe meg med dette !!!

 

AMD 1000

Gainward 2 MX tv-ut 64 Mb

Nvidia Detonator XP v21.81 Windows 95-98-Me

512 Mb ram

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-25 11:27, soo99 skrev:

Hei !

Jeg har også et stort problem med TV-ut på mitt Nvidia 2 MX 64 Mb med TV-ut.


Når jeg kobler til SVHS- kabelen i front på min Sony TV - booter opp maskina - kommer KUN bakgrunnsbildet frem på skjermen.


Når jeg åpner skjerminstillingene, kommer det frem valg for 2 skjermer, men det andre alternativet er en Standardskjerm, ingen info om at det er en TV som er tilkoblet.


Stiller inn på 640 og 800, men samme resultat.


Håper noen der ute kan hjelpe meg med dette !!!


Har du prøvd med siste (offisielle) DetonatorXP drivere, 21.83?

 

Prøvd å kun bruke TV'n ved å velge: utenhet > TV under: Display Properties > Settings > Advanced > TwinView

_________________

HappyRay

home.enter.vg/netstation

 

[ Denne Melding var redigert av: HappyRay på 2001-11-25 21:02 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...