Gå til innhold

AMD vs Intel.. igjen


strez

Anbefalte innlegg

Er det bare meg som ikke har noen farts problemer med min trofaste xp 2500+ Skulle tro at alle sammen drev med hardcore redigering, og kanskje noe syke medisinske tester i helgende, bare på pur fanen. Synes alt over 3Ghz såfall er alt for fort, så fort at jeg ikke merker en dritt forksjell. Men det jeg merker er ram og HD. Der er det fart å hente inn.

 

Håper du forstår inleget mitt. Men selfølgelig så skal ikke jeg stå i veien for at noen med alt for mange hormoner, og en svakhet for høye tall i dumme tester.

 

Kjøp det som er greiest, husk at fart er langt fra alt. Det er edre med et godt hovedkort, enn en uber cpu.

 

HeRbie: jeg grattulere deg med dagens *¤"#%"#"! inlegg, den måten du ordlegger deg på er så fullkomen.

Hvis man ikke merker forskjell i spill på en 3500+ og en 3.0 trenger man å få sjekket øya snarest.

Her snakker man forskjeller på 20-30% mht tester.

Problemet ditt da? Les en random test på nettet så ser du hvor en 3500+ ligger i forhold til en 3.0.

Og jeg gidder ikke da diskusjonen med at "øya ser ikke mer enn 5 fps uansett" tøyset. Folk burde lært seg hva det egentlig betyr nå ha høy fps nå. Spillet blir jevnere og glattere jo høyere fps, EOD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har to pc'er

 

1.

Intel 2.5 cpu

1024 mb ram

ATI9800pro

Spiller i standard 17" LCD oppløsning

2

AMD 3500+

ATI X800XTPE

2048 mb ram

Spiller i 1600x1200 20" LCD

 

La meg si det slik så kan ikke ytelsen sammenlignes. Det er stoor forskjell mellom de to pc'ene. Intel pc'n blir som sirup i forhold :(. Det er spesielt stor forskjell på loading av os, spill etc. Spillopplevelsen i BFV & CS er det også stor forskjell på så jeg er meget fornøyd med AMD oppsettet og kan anbefale dette.

Lenke til kommentar

Ja, trådstarter; Jeg gidder ikke hive meg på FPS debatten enhver diskusjon Intel vs AMD ender med.

Det jeg kan si er at jeg selv sitter med en P4, 3,0 1GB ram, og bruker denne til Cakewalk (og litt Fruty loops). Driver høyst amatørmessig med en gitar og keboard med masse midi plugins i Cakewalk.

Jeg har så langt ikke klart å komme i nærheten av og overbelaste prosessor, aldri heller henger/ crasher det.

Så jeg vil påstå at begge alternativer er mer enn gode nok. :thumbup:

 

(vet ikke hva du har av lydkort, men ofte blir det en større flaskehals enn cpu når vi kommer opp på dette nivået cpu det er snakk om her)

 

(OT, fikk forresten fatt i noen nye drivere til lydkort som skulle få latency ned i ca 6 ms, mener å huske at det også var tilgjengelig drivere som utnytter HT om du skulle velge Intel)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...