Gå til innhold

Tilbake til DV etter redigering!?


Anbefalte innlegg

Hva er galt?

Jeg kjører Pinnacle Studio 7 med HFX på en 800 MHz med 368 RAM. Jeg kjører Windows XP på denne.

Har 40 Gb HD. Kameraet mitt er JVC GRdvx88.

Capture og Edit går uten problemer. Det er når jeg skal trykke på "play" for å sende det redigerte tilbake til DV kassetten ting skjer. Det blir veldig "hakkette"! Helt ubrukelig.

Det er ikke noe problem å lage mpeg eller annet format. Hva er galt!? Håper noen kan hjelpe meg med dette...

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hjalp ikke med å tømme HD'n.

 

Her er hva Pinnacle sier:

 

----------------------------------------------

 

Dit Pinnacle produkt (eller annet video inlesningskort) og dit grafik kort

trenger en egen IRQ nummer mellom 9-12

 

Dit lydkort trenger også en egen IRQ i systemet.

 

Jeg anbefaler at du sjekker om de deler resurser

 

Du kan finne ut dette ved å klikke

 

Start > Programmer > Tilbehør > System Verktøy > System informasjon >

Hardware Resurser > Konflikter og deling

 

Se etter dit grafik kort or etter dit Pinnacle kort og sjekk om de deler en

IRQ med noe (den kan bare dele med IRQ holder for PCI styring)

 

I de fleste tilfeller vil systemet dele in resursene basert på fysisk

posisjon. Den første PCI plassen er ofte tilknyttet resursene for AGP

plassen.

 

Den letteste måte å endre indelingen av resursene for systemet, uten at man

trenger å gå in i BIOS, er å ta ut kortet og plassere det i et annet PCI

plass på bunnkortet.

 

Dele in IRQ plasser kan noen gang gjøres ifra windows. For mer informasjon

om dette vennligst bruk windows hjelp filen.

 

(Start > Hjelp > Index > IRQ )

 

Indeling av IRQ plasser kan også gjøres fra BIOS. Siden det finnes mange

ulike typer BIOS og at den BIOS du har er avhengig av fabrikanten av dit

bunnkort, anbefaler jeg at du tar kontakt med din data leverandør eller

produsenten av bunnkortet for informasjon om hvordan man deler in PCI

plassene. Som alternativ kan du spørre en venn eller familiemedlem som har

mer erfaring med datamaskiner for å hjelpe deg.

 

Videre bør du sjekke at du har installert DV kortet med Texas Instruments

driver. Klikk på START>INSTILLINGER>KONTROL PANEL>SYSTEM>MACHINE WARE

(HARDWARE)>ENHETSBEHANDLING. Øverst i listen finner du en 1394 Bus

controller. Klikk på plussen forann den og se om du har installert kortet

med Texas Instruments.

Hvis det ikke sier Texas Instruments må du avinstallere driveren og start op

data'n på nytt og installere kortet med riktig driver.

 

--------------------------------------

 

Jeg prøver det i morgen...

Lenke til kommentar

Er du veldig glad i Windows XP? Hvis ikke vil jeg anbefale deg å installere Windows 2000. Jeg har lenge hatt problemer med redigeringsutstyret mitt og testa det både i Windows 98, 98se, ME, XP og 2000. Overføringen tilbake til kamera funket definitivt best i Windows 2000. Og det funket ikke i XP i det hele tatt.

 

Dessuten Windows 2000 er mer stabilt enn Windows XP og de tidligere windowsversionene.

 

(Finner du en løsning utenom å installere windows 2000 vil jeg gjerne vite om den, [email protected])

 

=)

Lenke til kommentar

Guten Tag.

 

Jeg opplever samme problem! Jeg har et panasonic cam, en 1200mhz AMD, 512 mb ram og en 40GB (med 7200 omdreinger i sekundet) harddisk som alene er til videos. Og selvfølgeli bruker jeg W2000.. XP suger.

 

Capturinga går utsøkt, men når jeg skal sende tilbake til kamera får jeg bare striper og flimmer på kamerat.

Det merkverdige her er jo dette; Når jeg var på RPA-LAN for et par måneder siden så fungerte alt! Lagde en film da, men når jeg kom tilbake til mitt eget hjem så var, og er, alt som det vanlige..

Skulle nesten tro at noe var magisk i det store, gamle røde huset:) Prøver jo fortvilt å arrangere et nytt LAN i samme huset:)

 

Det er ikke noen som har opplevd ustabilhet med AMD prosessorer under videoredigering?

 

[ Denne Melding var redigert av: Mass på 2001-11-21 18:25 ]

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet i Windows 2000!!

Jeg har blir anbefallt alt mulig, her om dagen ringte jeg til importøren til Pinnacle, der ble jeg anbefallt å legge in 98-SE. Nå blir jeg anbefallt 2000. Jeg har kjørt alt fra 98-SE, 2000 til XP. Samme f'n feilen i alle sammen. det rare er at jeg fikk til den første filmen jeg prøvde å lage for ca. 6 mnd. siden. Den gikk bra på alle måter, capture, edit og å sende den tilbake til DV kameraet. Siden har det ikke gått?!!(ikke noe problem å lage MPEG og AVI o.l.!) Dette begynner å bli dumt. Noen sier at "alt løser seg bare jeg får lagt inn XP"..??! Andre sier at jeg må kjøre 2 HD'er, de må være DMA enablet. Noen mener jeg har IRQ konflikt! Andre igjen tror det må være firewire kortet??!

 

Hva/hvem skal jeg høre på..?!

 

Hjelp meg den som kan. Det er sikkert noe jeg ikke har prøvd... :smile:

Lenke til kommentar

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med noe konkret, men jeg kan kan ramse opp de svarene jeg har fått på Pinnacle's forum for StudioDV:

 

* Last ned nyeste update til programmet ditt

* Aktiver DMA

* Del disken din (fdisk) og kjør alle programmer (Windows, redigeringsprogram osv) fra C: og lagre prosjektene og filmene på D:

* Prøv å ta ut alle unødvendige komponenter (nettverkskort, modem osv) fra datamaskinen og installer programmet og FireWirekortet. Grunnen til at du tar ut de "unødvendige" kortene er for å unngå IRQ-konflikt mellom FireWire-kortet og andre komponenter.

* Prøv forskjellige Operativsystemer

* Last ned PPE (PCI Port Enchanger) fra Pinnacle's hjemmesider.

* Last ned DV-switch og bytt fra TI-driverne til Microsoft sine egne DV-drivere.

* Last ned DirectX x.xDV (DirectX-tilpasset DV-redigering)

 

Ta for deg punkt for punkt og se om dette hjelper, jeg har ikke noe bedre råd å gi deg enn det.. :sad: Men det kan godt hende noen andre veit noe mer om dette.

 

(Finner du ut noen bedre løsninger vil jeg gjerne vite om dem, [email protected])

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du bør laste ned og innstallere de siste driverne til både lydkort, skjermkort og om du har Athlon også de siste VIA 4in1-drivers Disse finner du her: http://www.viahardware.com/download/index.shtm

 

Et annet råd er å bruke programmet "Enditall" for å lettest lukke alle kjørende unødvendige programmer under prosessen med å sende tilbake filmen. Webadr: http://www.zdnet.com/downloads/stories/inf.../0,,0011NB,.htm

 

DirectX8 har også et tillegg kalt dx8bda. På engelsk gjør dette tillegget flg:

Users of 1394 Digital Video equipment should install this update after installing the DirectX 8.0 or 8.0a runtime. It provides PAL support and improved device support for Windows 2000 and 98SE, and minor improvements for Windows ME. En adr til download er:

http://radeonic.com/atisite/drivers.htm

 

Leif

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: LeifSko på 2001-12-01 19:14 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...