Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

4x4 problemer - Opel Vectra


berntmh

Anbefalte innlegg

Vectra 2000 16v 4x4 91 mod.

 

Har problemer med at 4x4 ikke vil koble inn.

 

Noen ganger kobler den inn, og andre ganger kobler den ikke inn. Noen ganger kan den også koble ut mens jeg kjører. Skiftet magnetventil for ca 1 år siden. Kan magnetventilen ha gått igjen?

 

Hva er det som gjør at denne magnetventilen går? Synes det er litt tidlig å måtte skifte igjen.

 

Hver gang 4x4 kobler ut, så står turtelleren å hopper opp og ned (Har LCD display). Finnes det noen sammenheng der?

 

Var i dag på EU godkjenning av bilen, da sjekket de litt, og de sa at det antageligvis var bremslysbryter eller tilhørende krets som det var feil på.

 

Noen tips om hvordan jeg skal få ordnet dette?

 

Tenkte å se litt på det selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan utmerket godt være magnetventilen ja. Noen ganger er selv splitter nye deler ubrukelige. Når feil oppstår, se alltid på det siste du gjorde med bilen, som oftest kan ting relateres til det, med mindre det dreier seg om slitasje-feil.

 

Ett års levetid er nok i minste laget ja, og det går an å krangle og kjefte om garanti etc.

 

T'Weed

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har vært på verksted med bilen, de mener at det er styrings enheten til 4x4 som er gåen.

 

Har nå fått ut styrings enheten og holder nå på å måle loddepunkter. Noen som vet om det går an å måle om denne er defekt?

 

 

Eller noen som vet hvilke spenninger denne skal ha på de forskjellige koblingspunktene?

 

Pris på denne er 2200 inkl mva + frakt hos Schanke Racing. Synes det er litt dyrt, noen som har en slik brukt?

 

Kan jeg starte og bruke bilen uten at denne styringsenheten står i?

 

 

Når jeg tar diagnose pluggen ut av holderen så kobler 4x4 alltid inn. Nå har jeg kjørt i 4 uker uten at 4x4 har koblet inn, tok ut diagnoseplugg å kjørte meg en tur, da fungerer 4x4 utmerket. Satte på plass diagnoseplugg igjen, 4x4 koblet inn første gang jeg startet etterpå, men ikke flere ganger etter det. Så dro jeg ut pluggen en andre gang, da fungerer 4x4 utmerket igjen.

 

Noen som kan forklare dette? Kan jeg bare dra ut denne diagnose pluggen å bruke bilen som vanlig, eller vil jeg ikke få varsel om feilmeldinger da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...