Gå til innhold

XFX 6600Gt problemer

bassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg ble i går eier av et XFX 6600GT-kort. Men det har siden første minutt ikke skapt annet enn problemer. Det er når jeg spiller at problemene oppstår, nemlig at spillet henger seg, hele maskinen fryser, og jeg må skru av strømmen manuelt. dette skjer uavhengig av hvilken driver jeg prøver, og jeg har prøvd en hel del nå. Kortet får nok strøm og det overopphetes ikke. jeg har i tillegg oppdatert BIOS og drivere til hovedkortet uten hell. jeg har lest en del andre som har samme type problem med Directx 9-spill, men jeg har også problem med OpenGL. Kortet fungerer uten problemer til vanlige applikasjoner.

Specs:

AMD64 3000+

Abit kv8-max3

OCZ 512MB RAM

350W PSU

2* 200GB SATA

CD-ROM

Jeg har gått veldig tom for idéer og muligheter til hva jeg kan gjøre. er det noen som har hatt samme problem, eller har forslag til hav som kan gjøres? tar imotalle innspill, begynner å bli desperat her...

På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket kort var forgjengeren til GT6600 kortet? Kan hende det ligger power problemer bak, GT kortet har ekstra kabel til PSU i AGP hovedkort ? GT6600 kort trenger ca. 60W, var 11 av 23 testa PSU på 350 / 300W ellers høgere på Abit si side: http://www2.abit.com.tw/test_report/KV8-MAX3/10.php , Men det har hendt større forsyninger er blitt ustabile. Hvis det da ikke er problemer med gamle drivere til andre typer kort enn nVidia - hvordan har det gått etter formateringa - problemet løst?

Skrevet

Bytt kortet, jeg har vert eier av kortet selv og kortet klikka etter noen minutter, jeg sendte det til komplett å nå er det til reperasjon, skal bytte det i Gainward 6600GT istedenfor. Kameraten min var også eier av XFX kortet, å han fikk samme problem etter noen minutter han og :thumbdown: Alle jeg har snakt med til nå som har hatt XFX kortet, har fått problemer med det til nå.....

Skrevet

Har selv et XFX 6600GT kort som fungerer utmerket. Men hva slags PSU har du? OM dette er f.eks. en Qtek PSU på 350W så kan det godt være at du får levert for lite strøm........

Sjekk PSU. Den kan lage mye ball ;)

Skrevet
Har selv et XFX 6600GT kort som fungerer utmerket. Men hva slags PSU har du? OM dette er f.eks. en Qtek PSU på 350W så kan det godt være at du får levert for lite strøm........

Sjekk PSU. Den kan lage mye ball ;)

Jeg har snakket med ca 10 stk som har hatt det kortet og alle misfornøyde:S Jeg kjøpte nettop ny strømforsyning til 900 kr pga det kortet. Men det hjalp ikke det :p

Akasa PAXPower 460W

Jeg prøvde også å formatere, instalere nyeste drivere og flashe bios.....

Skrevet
Prøv dette kortet med et annet PSU, om du har mulighet til det

kortet er på reperasjon hos komplett :p Kameraten min og kjøpte ny powersupply til 900kr på komplett... Så det kan ikke ha noe med powersupplyen å være...

Skrevet

ja, jeg har koblet inn strømmen på baksiden av kortet. jeg har fortsatt samme problem etter formateringen. psu er 350W chieftec. virker som om dette kortet sendes tilbake til forhandler om ikke lenge...

Skrevet

Har samme problem jeg og, XFX 6600GT, alt ble bare helt svart når jeg gikk inn i CS:S, så restara jeg, kom ikke inn i windows, klikker på akkurat samme sted hver gang. Sikkerhetsmodus funker, men det er også det eneste. Sikkerhetsmodus med nettverk funker ikke....

Satt i det gammle kortet men neida! Samme problem.

Instalere så windows på nytt, når jeg skal komme til innlogingsbildet så klikker den igjen. akkurat som før! Men sikkerhetsmodus funker, helt mongis kort, men skal klare og fikse det!

Skrevet
Har samme problem jeg og, XFX 6600GT, alt ble bare helt svart når jeg gikk inn i CS:S, så restara jeg, kom ikke inn i windows, klikker på akkurat samme sted hver gang. Sikkerhetsmodus funker, men det er også det eneste. Sikkerhetsmodus med nettverk funker ikke....

Satt i det gammle kortet men neida! Samme problem.

Instalere så windows på nytt, når jeg skal komme til innlogingsbildet så klikker den igjen. akkurat som før! Men sikkerhetsmodus funker, helt mongis kort, men skal klare og fikse det!

Jeg kom også bare inn i sikkermodus..... :ermm:

Skrevet

Har og det samme problemt når eg klokker kortet... har ett 6800GT klokker jeg for langt så fryser pcen ved mye belastning som feks spill.. dvs viss ditt kort er default? evt stillt for høgt originalt, muligens løsningen ligger der?

Skrevet
Slå av FastWrite i Bios. Dette er veldig ofte grunnen problemene du beskriver. Gi feedback etter at du har testet dette.

FastWrite i Bios er av, funker ikke

Skrevet (endret)

Når jeg komm inn i windows så hadde jeg ikke CD-romen lengere.. den var blitt borte... så jeg restarta og nå kommer jeg ikke inn igjen!

:cry:

Endret av Sindre
Skrevet

HEHEHE, dette er det merkligste...

tror det har funket hele tiden, bare jeg som ikke har giddet og vente 15min med svart skjerm før plutselig Windows dukker opp

Prøv det exmith2k

Skrevet

Hva er alt maset om strømforsyningen. Jeg har satt inn mitt MSI 6600 GT AGP kort i en pc med 280 Watt strømforsyning (med strømkablen koblet til kortet).

Alt fungerer topp. Høyeste innstilling i Hl2 er nesten perfekt på min Celeron 2,6 Mhz.

Jeg tror strømkravet er overdrevet for Nvidia 6600 GT kortene (?).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...