bastar Skrevet 19. januar 2005 Skrevet 19. januar 2005 jeg har en netgear wgr614 som står koblet til internett, deretter har jeg en asus wl 50g som skal ta imot og forsterke signalet. Jeg får inn signalet på netstumbler og laptopen min, men signalet er for svakt til at jeg greier å koble meg på netgear routeren direkte. Netgear routeren står oppført som AP, og jeg er usikker på hvordan asus routeren skal settes opp. Setter jeg denne opp som AP ( noe jeg har hørt at jeg skal gjøre) kan jeg ikke få aktivert "connect to other access points" haken. Jeg kan legge inn mac addressen til netgear routeren men det fungerer ihverfall ikke.
sofTest Skrevet 19. januar 2005 Skrevet 19. januar 2005 Jeg regner med du mener Asus WL-500G? Hvis ja, så må Netgear-routeren også støtte WDS, hvis det er trådløs repeating du ønsker å oppnå.
bastar Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Skrevet 19. januar 2005 ja det er 500g routeren, WDS? hva er det, må det aktiveres spesielt på netgear routeren eller kommer det som standard? Er liksom ikke helt inne i det med å sette innstillingene på routere...
sofTest Skrevet 19. januar 2005 Skrevet 19. januar 2005 WDS er en standard for å knytte sammen nettverksenheter av ulike merker. Det er ikke alle routere og aksesspunkt som har denne funksjonaliteten. Etter spesifikasjonene på Netgear sine websider, kan jeg ikke se at Netgear-routeren støtter WDS.
bastar Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Skrevet 22. januar 2005 Ehhhh det er en wgt624 fra netgear jeg har, kan den ikke settes opp til å forwarde signalet heller? Er det noen måte jeg kan stille opp radiobroadcasten slik at styrken på signalet blir høyere? har litt problemer med svak nettstyrke enkelte steder...
sofTest Skrevet 22. januar 2005 Skrevet 22. januar 2005 Kan ikke se at denne støtter WDS heller. En måte å få boosting av antennesignalet, er om det finnes hackede firmware-versjoner. Du får Google litt og se om du finner no. En annen måte, er å sette på andre antenner. Jeg vet ikke om din router har avtagbar antenne, eller mulighet til å sette på en til. Ellers foreslår jeg at du sender en epost til Netgear, og hører om de har en proprietær løsning for å repeate fra deres routere. Jeg ser at deres WG602 v2-aksesspunkt støtter repeating, men om det er kompatibelt med din router vet jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå