Gå til innhold

Diskeeper: reservert plass for utvidning av MFT


TommyM

Anbefalte innlegg

Etter å ha kjørt boot-time defragmentation med Diskeeper, er ca. 15% avi diskplassen på både partisjon C og D blitt reservert. Dvs. at på D: til meg er det reservert ca. 18GB for utvidning av MFT.

 

"Green-striped areas (on Windows NT, Windows 2000, Windows XP, and Windows Server 2003 systems only) show space on the volume reserved for expansion of the MFT. This space is reserved when a volume is formatted, and cannot be used by applications, including Diskeeper. However, the operating system will write files to this area when the volume becomes extremely full and no other free space is available. Windows provides the capability for Diskeeper to move files out of this reserved area, but does not allow Diskeeper to move files into it. These areas appear only on NTFS volumes."

 

Jeg har satt størrelsen på MFT-fila til 125 MB, som skulle være nok til 128000 filer, og jeg bruker bare ca. 25% av den. Dette er ikke et problem egentlig, siden windows skriver data til dette området skulle det kreves, men jeg må spørre.

 

Hvorfor reserverer Diskeeper 18GB til utvidning av denne fila?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...