Gå til innhold

64 eller 128 MB RAM på Geforce4 TI4200?


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-06-14 00:54, hasuwest skrev:

Quote:


Den 2002-06-14 00:29, Kjetil Lura skrev:

hasuwest hvor stor er forskjellen mellom 128mb og 64mb GF4,er det bare målbart,eg tror at du ikke merker noen forskjell,eller gjør vi det.

Kjetil


 

Hei!

 

Jeg har testet en rekke skjermkort. Også GF3 Ti200 64MB DDR og 128MB DDR. Uten overklokking har 64MB versjonen gjort noen få FPS flere, og omvendt ble det med overklokking! Det er nesten bare prisen som spiller inn her, jeg hadde helt klart gått for et GF4Ti4200 64MB DDR hvis jeg skulle hatt et GF4Ti4200 kort, men har du de ekstra kronene kan det være lurt å kjøpe seg et GF4Ti4400 kort, dette vil nok holde en stund lenger fordi som sagt den klarer å utnytte de 128MB DDR RAM'ne fint, som kommende spill kommer til å få god utnytte av!

 

Helt riktig. GF4Ti4400/4600 Er raskere noe som gjør at de får større båndbredde,og dermed utnytte 128mb ram. Men TI4200 128mb ram ekke no vits for den kjører på såpass mye lavere hastighet at den ikke klarer å utnytte så mye ram.Men hvis du klokker den opp vil nok 128 snike seg forbi 64Mb versjonen.Men fortsatt ikke 100% utnyttelse av så mye ram!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei!

 

Eg har lest en del om alt dette og kommet fram til følgende konklusjon:

gf4ti4200 64mb ram har høgare minnehastighet enn 128 mb versj.(500 vs 444 mhz)

dette gjelder ALLE produsenter foruten èn, gainward gf4ti4200 128mb golden sample har lavere minnehastighet(444mhz), men har samme ns (4.0) som 64 mb versjonen. dette kortet koster 2200,- og har bevist at med bra kjøling(standard-kjølinga)at du kan klokke dette kortet høgare enn ti4400 nivå som er meget bra!

til ettertanke har de fleste testere rundt omkring f.eks tom`s hardware, sagt at det lureste ville vere å gå for 128 mb versjonen, nettopp fordi at i nermaste framtid vil komme spill som vil utnytte de 128 mb.

 

Så viss du skal bruke grafikk kortet kun dei neste månadane, kjøp 64mb versjon, men tenker du litt kjøper du 128 mb.

 

dersom du først skal kjøpe deg 64mb, kjøp abit eller gainward, ikkje MSI. pga bråk og bedre overklokkingsmuligheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...