Gå til innhold

Jan2005: fungerende VDD voltmod til Abit AN7!


~inso

Anbefalte innlegg

En VDD mod (NB/chipsett) som virker til AN7 !!!

Man har tidligere ikke hatt noen som har fungert, selv om det har gått rykter om at modden til DFI Lanparty virker.

 

http://micutzu20.home.ro/an7vdd.htm

 

enduracell's bios basert på 1.8 driverne er ute. Enduracell sine drivere er modifisert vha noen småtriks fra DFI lanparty sin bios + nyeste SATA bios.

Driver og prøver meg frem med de nye Kingston HyperX 1024 TCCD brikkene mine. Det er 2 utgaver av enduracell biosene. 1T og 2T timings på rammen. Med de nye brikkene takler mitt kun 2T, error på lave hastigheter på 1T. Før, med singel brikke gikk 1T. 1T er raskest.. Det skal visst være litt individuelt hvilken av 1,5 1,7 eller 1,8 som passer for de forskjellige systemene.

 

EDIT: forøvrig står det i enduracell bios at 11-2-2-2 og 11-2-2-2,5 ramtimings funker best.

 

Noen som har erfaringer å dele ang RAM eller VDD mod? Jeg har ihvertfall tenkt å prøve, men ikke helt ennå siden jeg har litt eksperimentering med RAMen å gjøre. Dette kortet er utrolig uforutsigbart når det gjelder klokking. Den beste måten jeg har funnet ut når det begynner å bli ustabilt er; å klokke ned endel, så klokke opp igjen en mhz om gangen og kjøre en runde memtest86 imellom. Man må heller ikke pøse på med for mye Vcore (CPU), for da blir det også ustabilt. Så sett chipsettspenning og minnespenning opp der du vil ha de (max f.eks) og klokk fsb rolig opp mens du kompenserer for ustabilitet med Vcore på veien.

Endret av ~inso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...