Gå til innhold

Ati 9800se AIW - Tv-ut/sekundær skjerm


NakedChef

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har ett lite problem, et irritasjons moment med mitt skjermkort. Jeg har nettopp bygd min egen lille kino og har i den anledning kjøpt en projektor. I tillegg til den har jeg en lcd skjerm stående der nede.

 

Problemet er som følger; hovedskjermen, primary, er lcd skjermen og projektoren er secondary. Målet med dette oppsettet var å kunne kjøre en vanlig windows desktop, med opera, office applikasjoner, spill, etc på hovedskjermen og kun mediaportal på projectoren (extended desktop). Dette funger flott helt til jeg skal se på film eller tv (video generelt). Da dukker det opp en melding, der det egentlig skulle vært tv/film, om at "Due to your display device, video can only be viewed on one of your monitors. Please drag the application completely onto one of the monitors." Eller noe i den duren.

 

Jeg har da prøvd litt forskjellige løsninger på dette, både ved bruk av kloning og extended desktop, med disse løsningene, dukker overnevnte melding opp. Men hvis jeg bruker den tredje (husker ikke helt hva det heter, men det er sånnt oppsett hvor man i utgangs punktet har to skjermer ved siden av hverandre. Og desktopen fordeles utover begge skjermene. Dvs oppgavelinjen går over begge skjermer.) Da fungere det plutselig, da kan man se video på begge skjermer, henholdsvis den ene eller den andre. I mine øyne en fryktelig dårlig løsning da mine skjermer ikke står tett intil hverandre, alle applikasjoner åpnes med halvparten på den ene skjermen halvparten på den andre, og de må ha felles oppløsning. Det betyr mye lavere oppløsning på lcd skjermen, enn normalt. :no:

 

En siste variant er å kjøre projectoren som primary display, og lcd skjermen som secondary. Men da åpnes alle applikasjoner på projectoren.

 

Finnes det noen logisk løsning på dette? Det jeg er ute etter er egentlig extended desktop som kan kjøre video på den "extendede"-delen. Jeg syns jeg har prøvd det meste, må jeg ta ibruk sistnevnte løsning hver gang jeg skal se på tv eller video? Kanskje det finnes ett skjermkort som oppfyller min krav? :hmm:

 

Aleksander

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...