Gå til innhold

Pynte på høyttalerne?


Anbefalte innlegg

Har laga meg noen ganske så syke høyttalere i spon, men de ser ikke akkurat direkte fine ut slik de står nå, så jeg lurte i grunnen på om det var noen som hadde noen fine tips til hvordan jeg kunne få dekket spon finishen og fått en fin glatt finish i enten en farge eller no slikt...?

 

noen tips? alle godtas med takk... :thumbup:

 

bildet under er av den ene høyttaleren, men grillene er tatt vekk og har ikke lys inni lenger...hehe :p

post-197-1105986990_thumb.jpg

Endret av Bull_Dogg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skikkelig monster høytalere det der, fikk litt asosiasjoner til big-ben fra dynabel :)

 

For å få smoothe kanter sparkler du kantene og pusser ned. Puss gjerne med et fint sandpapir over resten av høytaleren hvis det er flere ujevnheter. Hvis kantene er ujevne bør disse pusses før sparkling.

 

Mal over med et tynt lagt heftegrunn. Dette er ganske tynntflytende så regn med minst 24t tørketid. evt. puss litt over heftegrunnen etterpå (egentlig ikke vits, siden den legger seg tynt)

 

Her kommer den delen der du kan være kreativ. Selv malte jeg suben min i svart emaljelakk for å få litt pianolakk look (se [email protected] for bilder). Jeg malte 3 strøk og pusset forsiktig mellom hvert strøk for å få en jevn flate. Jo blankere maling du velger jo bedre viser ujevnheter i underlaget så forarbeidet er viktig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...