Gå til innhold

Skjermkortet funker ikke, Radeon 9600


Martin A.

Anbefalte innlegg

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=361924

 

Der starta det hele. Har skrudd og fiksa og ordna i deg, men til ingen nytte. Det jeg prøvde da var å sette alt tilbake slik det var. Det jeg oppdaga da, var at skjermen var helt lik som det er bilde av i tråden jeg ga link til.

 

Hva er det da som kan ha gått galt under transporten fra et hovedkort til et annet?

 

Det virker som det er noe med minnebrikkene på kortet, da problemet ble løst vis jeg deklokka kortet

Endret av M4rTiN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du må klokke kortet ned fra vanlig instillinger for å få det til å virke så er det noe feil.

Det skjer at folk for DOA(dead on arrival) ting.

Hvis du ikke har gjort noe fysisk med kortet så går det på garantien.

Bare klokk det tilbake til vanlig fabrikk instillinger og send det tilbake.

Lenke til kommentar

M4rTin hvordan er det med strømforsyninga di, er den på 290W totalt? (fra forrige tråd) eller er den på 200W i 12V blir ca. 16A på +12V kursen. Får selv et nForce4 SLI kort om 2 -3 uker der står det at en må ha min. 18A 12V på ATX kontakten og ei strømforsyning minst på 450W samla (3, 5 og 12V). Ser ut som mange på forumet har oppdatert maskinen til A64 i "gammelt" kabinett med ca. 300W forsyninger og sliter med uforklarlige gjenstarter og skylder på drivere og skjermkort, mens en godt mulig synder er strømforsyninga som blir kjørt i kne.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå vil jeg gjerne si litt om hvordan dette gikk.

 

Sende inn kortet 3.2.05. Etter en uke mottok jeg en mail fra Creative Norge, som sa at kortet var blitt godkjent, og en erstatning ville bli sendt, og brakt på døren.

Igår, kl 11, ringte det en dame fra Tollpost som sa det hadde kommet en sending, og jeg ville motta den på formiddagen i dag.

Så idag, når jeg våkner, sto det en passe stor eske ved siden av sengen, og jeg tror jeg aldri har våknet så fort før.

Jeg kastet meg rundt, dro esken opp i senga. Åpnet den, og til min store forbauselse så så esken slik ut:

th_ATIRadeon9800XT003.jpg

Ja, det stemmer det dere ser.

Mitt ødelagt kort, et Creative Radeon 9600 np:

th_DSC00377.jpg

 

Forandret seg raskt til et ATI Radeon 9800 :D

 

th_ATIRadeon9800XT001.jpg

th_ATIRadeon9800XT002.jpg

 

Og endelig ble min nye maskin komplett :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...