Gå til innhold

Grafikkort - Hvilket Gf4?


dosto

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er i ferd med å kjøpe meg en ny data, men er litt fersk på området. Hvordan ser denne ut?

 

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort

Abit NV7-133R Hovedkort Socket A, USB2.0

AMD Athlon XP2000+ 1.66 GHz 266 MHz bus

GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA

TwinMOS PC2100 DDR-DIMM 512MB CL2.5

Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM

Logitech Cordless Desktop Optical PS2

Eizo 17" LCD FlexScan L565K TCO-95 Sort

Creative Soundblaster Audigy Player

 

Samt DVD, CD-brenner og litt andre småting.

 

Det jeg lurer litt på er hvordan de ulike GeForce4 kortene stiller seg i forhånd til hverandre med tanke på pris/ytelse.. Jeg tenker da på Ti4200, Ti4400 og Ti4600.

I tillegg lurer jeg på hvor stor reell forskjell det er på 64 og 128MB.

Jeg kommer som dere ser til å bruke en del på denne maskinen, så da kan det være greit å kjøpe bra utstyr, men jeg har ikke noe behov for å kaste bort penger for å få det beste...

 

Maskinen kommer til å brukes til design, en del 2d og 3d-applikasjoner, økonomiprogrammer, samt at den vil bli brukt en del til tunge spill.

 

-d

 

 

[ Denne Melding var redigert av: dosto på 2002-06-13 10:37 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ville kjøpt ett solid gf4ti4400/4200 med kjøling på. 4400 klokkes lett til 4600 hastighet selv om den 4600 koster 1000 kroner mere.

når du kjøper amd må du passe på og styre unna via siden amd er stabilt men ikke stabilt med via.

spar noen ekstra kroner og kjøp deg en skikkelig god skjerm, kjøp gjerne gf3 istedet med en bra skjerm. er ikke så lenge siden gf3powerpack! var det aller beste og det er forsatt ikke spill som krever noe mere, men gf4/radeon8500 er vel bedre til 2d/3d applikasjoner.

du kommer ikke til og angre om du sitter med en god skjerm, pluss at du får venner som kommer til og misunne deg mye mere for skjermen enn gf4 :smile:.

Lenke til kommentar

Takker.

 

Vil nok tenke at den skjermen jag har planer om å kjøpe skal være tilfredstillende. Har lest en del på forumet her i debattene rundt crt Vs lcd og forstått at Eizo er noe det kan være verdt å satse på. Spesiellt når man kjører de via dvi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...