Gå til innhold

Priser snudd på hodet i bærebare verden


beh

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg holdt meg oppdatert angående priser på bærbare datamaskiner. Høsten 2001 var Dell svært billige, og Apple dyre.

Nå er det helt omvendt, Dell har kuttet ned på alt det som gjorde de til godt kjøp (Høy oppløsning, modulære enheter (ikke på 2XXX serien lenger)) og satt opp prisene.

Apple har derimot puttet inn mere stæsj som har betydelse uten å sette opp prisen. Nå står valget mellom en HP Omnibook 6100 eller en iBook. Begge koster ca. 14000 (HP med 802.11b,DVD iBooken uten)

Jeg har ikke fått ut fingeren min og kjøpt noe ennå.

Men saken er klar, dell er bliltt dyre og HP/Apple har gått ned i pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Kjøp HP. Styr unna Apple som ikke er kompatibelt med det de fleste bruker for tiden. Jeg har hatt "gleden" av å prøve en Imac... verste maskinen jeg noen gang har prøvd, og ei venninne fortalte meg at Ibooken hun brukte på jobben var like jævlig. Velg HP du...



 

Hvodan kan du uttale deg om Apple når du bare har "prøvd" iMac? Mac er jo kjent for å være enkelt å bruke. OS X er dønn stabilt (med litt RAM), og samtlige Microsoft-dokumeneter kan åpnes på en Apple-maskin. Så kan man spørre seg, hvem bruker iBook på jobben? Det er jo en "amatørmaskin" i forhold til Powermacen og Powerbooken.

Til slutt; hvorfor skal «Beh» kjøpe HP?

Lenke til kommentar

Div. "uvitende" folk har tydligvis ikke peil på MacOSX/Apple vs. "PC"

 

La bare Mac´ere kjøpe x86+Microsoft, så kan de få rive seg i håret nå inkompabiliteten og sikkerhetsproblemer kommer frem.

 

Nevner x86/MS i fleng:

 

-USB strømstyring/konflikter = Fungerer uten problemer på Mac på grunn av standardisering.

(oppdatering/bytte av drivere, avogtil er løsninger bare å kjøpe hub!!??)

-Ustabilitet (OSX er mer stabilt enn alle MS OS)

-HØY Virusrisk

-Installasjon/avinstallasjon

-Formatering og generell konfigurering (BIOS)

 

Sitat fra Apples nye reklame:

"that HORRID little machine"

(og da snakka dama om sin tidligere "PC", som hun nå hadde dumpa)

 

Jeg tror faktisk jeg vipper over til Mac når jeg kjøper min neste data :smile: og kommer til å anbefale folk å kjøpe Mac+OSX om de skal "få jobben gjort".

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: t-paul på 2002-06-13 15:24 ]

Lenke til kommentar

Liker det han PC-mannen(Aaron Adams) som byttet over til mac sa: han har ikke kommet over en eneste fil til PC som ikke kan åpnes på en Mac(sånn circa).

På jobben bruker han en PC som ikke virker, og når han kommer hjem bruker han en mac som virker. Han er system / lan administrator....

 

Det sier vel sitt....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-13 14:30, C. Alshus skrev:

Liker det han PC-mannen(Aaron Adams) som byttet over til mac sa: han har ikke kommet over en eneste fil til PC som ikke kan åpnes på en Mac(sånn circa).

På jobben bruker han en PC som ikke virker, og når han kommer hjem bruker han en mac som virker. Han er system / lan administrator....


Det sier vel sitt....



 

Det sier vel mest om ham at det han er administrator for på jobben ikke virker. Hvem vil ha en administrator som bare kan få hjemme-Mac-en sin til å virke?

Lenke til kommentar

Joa, men jeg tenker kun på hardware. Det blir Gentoo uansett hvilken maskin det blir. Skal jeg ha en iPod så må jeg nok innom OS9 v og til men å ha linux og OS X på samme maskinen blir det ikke noe av. Jeg har GNU/linux inne nå og synes det er deilig at jeg f.eks. kan bytte til en iBook eller en Sun Station og beholde alle instillinger i programmer og sånnt.

 

Men hva er det som gjør at min forrige favoritt Dell Inspiron 4100 har dratt avgårde så sinnsykt i pris? Jeg synes ikke den virker bedre bygget enn Onmibook / iBook heller.

 

Dell skal jo være billigere fordiat de har "kuttet ut" mellom ledd. Synes nå bare de er dyre jeg. Jeg synes ikke at Inspiron 2600 stiller samme klasse som de overnevte heller, selv om prisen er hyggeligere på den. Har Dell blitt for store for seg selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...