RuZleBIFf Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 (endret) "Lag et program hvor brukeren kan taste inn høyeste temperatur for hver dag i en uke. Temperaturen skal lagres i en indeksert variabel. osv.." Kan noen forklare meg hvordan jeg skal gjøre dette? Hvis jeg har en text-boks og to commandoknapper (en til å registrere data, og en til å printe! funker ikke det a?) hvis jeg da starter med Dim iTemp(7) As Integer åssen kan jeg få til å legge til forskjellig data i iTall(0), iTall(1), iTall(2) osv? jeg skjønner ikke det jeg! Tusen takk for all hjelp! Endret 16. januar 2005 av RuZleBIFf
Vain Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Bare å skrive dette for å endre en indeksiert variabel: iTemp(0)=6 iTemp(1)=34 iTemp(2)=21 Hvis du skal lagre verdien i en ny variabel hver gang du trykker: Dim i as integer i = 0 Private Sub Command1_Click() iTemp(i) = text1.text End Sub
RuZleBIFf Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Skrevet 16. januar 2005 Med denne koden får jeg kun 0 uansett hvor mange ganger jeg trykker, og hvor mange tall jeg skriver! Dim iTall(7) As Integer Dim iIndeksert As Integer Private Sub Command1_Click() For iIndeksert = 0 To 6 iIndeksert = iIndeksert + 1 iTall(iIndeksert) = Text1.Text Next End Sub Private Sub Command2_Click() Print iTall(2) End Sub Mens med denne koden printer den ut det siste tallet jeg skreiv inn! uansett Dim iTall(7) As Integer Dim iIndeksert As Integer Private Sub Command1_Click() For iIndeksert = 0 To 6 iTall(iIndeksert) = Text1.Text Next End Sub Private Sub Command2_Click() Print iTall(2) End Sub Hva gjør jeg feil a? og hva må jeg gjøre for å få det riktig?
Vain Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 (endret) Du trenger ingen loop for å gjøre dette. Alt du trenger: Dim iTall(7) As Integer Dim iIndeksert As Integer Private Sub Form_Load() iIndeksert = 0 End Sub Private Sub Command1_Click() iTall(iIndeksert) = Text1.Text iIndeksert = iIndeksert + 1 End Sub Hver gang du trykker på command1 vil den lagre en verdi i en ny variabel. Du vil vel få feilmelding hvis iIndeksiert blir høyere enn sju, men her er iallfall prinsippet da. EDIT: Hvis du vil ha ut verdiene etterpå kan du gjøre noe slikt: Private Sub Command2_Click() dim i as integer for i = 0 to 7 print iTall(i) next i End Sub Endret 16. januar 2005 av 86Fredrik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå