Gå til innhold

HVEM ERDET FEIL PÅ???


hjalle

Anbefalte innlegg

Leser stadig vekk om hvor dårlig ting er (hovedkort, cpu, osv) men jeg leser ingenting om dem som mekker dette sammen. Jeg tør påstå at minst 95% av feilene og problemene skyldes oss som tror vi er så jevlig flinke og kann alt, mens vi egentlig ikke har peiling.Det hadde vel vert lurt å spørre seg selv om man virkelig vet hva man gjør før man begynte å mekke pc istden for å sitte å forbanne delene etterpå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til det er nok at det i praksis er vanskelig å vite hvilke komponenter det er noe galt med. Hvis f.eks maskinen ikke vil starte, kan det være feil både på hovedkort, CPU, minne, skjermkort osv. Det er nok mange som sender alle delene tilbake fordi de ikke har peiling på hvor feilen ligger.

Lenke til kommentar

Ikke skjønner jeg vitsen i denne thread'en(skremme folk til ikke å spørre for gjør de det er de idioter?), men jeg vil påstå at hvis et produkt er så vanskelig å få til å funke at den typiske HW.no leser har problemer så er det en feil med produktet.

 

Det finnes heller ingen måte man lærer mer av enn å måtte dille for å få noe til å funke. Og hva er alternativet hvis folk ikke skal mekke selv? Jo det er å levere maskinen inn til Elkjøp hver gang du skal ha noe ny hardware det.

 

Hvis mange klager på et produkt så er jo også det tegn på at det kan være lett å få problemer med kortet?

Lenke til kommentar

Jeg var ikke ute etter å skremme noen, men ville vel heller fokusere litt på mange av de overskriftene som brukes feks pice of shit, forbanna møkkakort osv.

Det er helt flott at folk spør om problemløsninger det lærer vi vel alle av, men enkelte virker som de er hevet over alt og alle og virker det da ikke slik de vil så er det produktet som er møkk

Lenke til kommentar

Jeg har satt sammen noen maskiner i mitt 37 år lange liv og jeg vil bare tilføye att som regel er det hardwarefeil som fører til att maskinen ikke virker ...

 

Det er jo ganske så enkelt og sette sammen en maskin vis man leser litt på manualene, så min erfaringer er att som regel er det ett kompabilitetsproblem eller rett og slett en hardwarefeil og ikke en menneskelig feil...

 

Ja de fleste av oss kan vel skru på 6 skruer i bånn av hovedkortet og feste noen kabler :smile:

ja får ikke å snakke om de 4 skruene på CD/DVD rom :smile: + noen få skruer til :smile:

 

ja jeg har ikke mange skruer løs jeg når jeg er ferdig med montering av datamaskinen ..heheheh

 

Så slutt og skyld på oss hjemmemekkere ...

vi kan da skru noen skruer

and I love To Skru ... hehheeheh

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-15 21:24, hjalle skrev:

Jeg var ikke ute etter å skremme noen, men ville vel heller fokusere litt på mange av de overskriftene som brukes feks pice of shit, forbanna møkkakort osv.

Det er helt flott at folk spør om problemløsninger det lærer vi vel alle av, men enkelte virker som de er hevet over alt og alle og virker det da ikke slik de vil så er det produktet som er møkk


 

Piece of shit? min post du sikter til? jeg var VELDIG forbanna den dagen..

 

Testa kortet med forskjellige ram-moduler og prosessorer. Så testa jeg alle delene på en annen mobo. Det ser ut som det er hovedkortet det er feil på. Og du snakker også om returer til komplett? jeg gjorde AKKURAT det. venter fortsatt på resultat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...