Gå til innhold

lydkasse


Anbefalte innlegg

Jeg leker litt med tanken på å bygge meg en støykasse til pc'en slik at jeg kan ha den på nett hele tiden. Siden "kontoret" mitt er en del av soverommet er det ikke aktuellt nå. Jeg tenkte å ta utgangspunt i ideen på http://www.sap2k.dk/hardwareCasemod.html , men selvsagt med noen tillpassinger. Men i den forbinnelse dukker det selvsagt opp noen spørsmål

 

Han bruker en type skumgummi som ikke bare er svindyr, men også vanskelig å få tak i. Hvor mye blir dempningsevnen nedsatt ved å bruke vanlig skumgummi som har lavere tetthet?? jeg tenkte kanskje å bruke støydempningsmatter man får kjøpt på bilrekvesita foretninger, men disser er jo mer spesialisert for vibrasjonsstøy. Alternativt bruke vanlig skumgummi, men tykkere plater enn de fra bil rekvisita.

 

Jeg skal selvsagt også ha viftestyring slik at jeg dempe kabinettviftene om natta.

 

Har noen noen andre ideer til forbedringer av dette designet?? Plassering av vifter o.l.

 

Jeg har en gammel HX08 kasse som jeg kan bruke, men den blir jo selvsagt vedig stor (samme målene +- ), men ett alternativ er jo selvsagt å få tak i er billig miditovver man kan herpe eller no' , men da er det jo med engang mindere plass til stasj (hd, cdrom m.m.)

 

Hadde satt pris på alle tanker og ideer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...