Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Firstmile ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Jeg bestillte Firstmile ADSL Mega 1300/640 for tre uker siden.

Siden dette har jeg ikke hørt noe fra dem, ting tar tid, jeg forstår såpass.

Jeg lurer på om noen har noen erfaringer med Firstmile.

Jeg har NGT Adsl med router og splitter, og antar at jeg får stort sett samme utstyret fra Firstmile ?

Er det lett å åpne porter i Firstmile sitt utstyr ?

God kundeservice ?

Lang leveringtid ?

Osv osv ?

Takker for alle innspill !

Endret av Ulkesh
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du bestiller der mottar du en mail rett etterpå som en bekreftelese. I tillegg får du etter en uke eller to en mail om dato for når montør kommer. I den mailen får du også vite at routeren kommer i posten noen dager før montøren kommer.

Kundeservice har aldri lang ventetid. Og de vet hva de driver med. Hyggelige folk.

Har ikke prøvd å åpne porter osv.

Ring dem på 23371234 hvis du ikke har fått mailen i første punktet her.

svas

Skrevet

Router/splitter og alt sånn er helt standard, bruker jo Zyxel-burker siden zyxel norge egentlig styrer litt der..

Kundeservicen er upåklagelig, både på e-post og telefon. Fakturaservicen er god, oversikten man får er bra. Teknisk support bruker som regel litt lengre tid hvis man har et skikkelig problem, men løser det meste veldig kjapt og greit..

Linjene er dønn stabile hvis ikke telenor legger seg borti (bah, idiot-telenor gutter)

Pingen er lav mot de fleste servere og det er beregnet godt mht overhead da jeg nesten alltid har mye mer KB/s enn jeg normalt skulle ha. Hadde 1300 linja jeg også, men switcha ned til 740 (?) pga bruk og økonomi :p

Routeren har web-interface så vel som telnet tilgang med firewall og nat/pat løsning, portåpning går enkelt og greit.

Skrevet

de bruker en haug med tid på å svare og kundeservice pr epost suger.

de er rask når man ringer dit og de gir deg stort sett et realistisk estimat på tiden det tar før ting er igang igjen om du spør.

ellers har linjen gått ned endel den siste perioden. vet ikke årsak, står ingenting om det under driftsmeldinger og det har heller ikke kommet noen info pr epost. det gjør det forsåvidt aldri om noe går galt eller er planlagt tatt ned.

bortsett fra dette leverer de knallbra linje som holder mer enn de lover :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...