Gå til innhold

X800, viser at Panasonic har lært leksa si


Anbefalte innlegg

Nå ser det endelig ut til at Panasonic har brukt kortene rett.

Tidlig i starten på dette året ble nemmelig Panasonic X800 presentert, oppfølgeren til Panasonics noe mislykkede X700.

 

Jeg kan vel starte med spesifikasjoner:

Først ut, skjermen:

Her har Panasonic endelig satt inn en 176x220 pikslers TFT skjerm, på 65 tusen farger, den eksterne skjermen vil være en litt kjedeligere 4096 fargers skjerm av ukjent oppløsning og type.

X800 kjører fortsatt 60 series og har en miniSD-slot som andre Panasonicer.

Et annet stort pluss i mange øyne vil være kameraet, nå vil et 1,3 megapixel kamera stå for kvaliteten, hjulpet av et fotolys.

Eller kan jeg vel nevne:

- Bluetooth

- Triband GSM 900 / GSM 1800 / GSM 1900

- Java MIDP 2.0

- WAP 2.0

- MP3 player

- T9

- GPRS class 10

- Office applications

- Photo editor

- USB port

- Built-in handsfree (høyttaler funksjon)

- Voice memo

- Voice dial

- Changeable covers

 

Ifølge ubekreftede kilder så kan denne mobilen også finne veien til Europa etter sin lansering i Kina.

 

A050104_JM_PANA_X800_7N_N.JPGA050104_JM_PANA_X800_6N_N.JPGA050104_JM_PANA_X800_5N_N.JPGA050104_JM_PANA_X800_4N_N.JPG

pax800.gif

 

http://panasonic.cn/life/active/041228_x800/index.html

 

Denne kan helt klart bli spennende.

 

Kilde: Mer eller mindre Gsmarena.com.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette ser ut til å være en svært ålreit telefon. Jeg liker ikke at den har utskiftbare deksler, men forhåpentligvis har de ordnet det uten at det går utover kvaliteten eller følelsen av kvalitet.

 

Den er ikke så mye bedre enn mange andre S60-mobiler, men den er vel den første som kombinerer alle sine funksjoner i klamskjell-format.

 

Jeg synes den er svært pen. Vi får håpe de ikke bruker lang tid på å få den ut i butikkene. Hvis det drøyer til sommeren tror jeg nok Nokia har laget mobiler som er teknologisk overlegne i forhold til denne, men neppe med samme fine design vel og merke.

Lenke til kommentar
Jeg synes den er svært pen. Vi får håpe de ikke bruker lang tid på å få den ut i butikkene. Hvis det drøyer til sommeren tror jeg nok Nokia har laget mobiler som er teknologisk overlegne i forhold til denne, men neppe med samme fine design vel og merke.

Enig med deg der, men kan uansett godt hende at dette blir min neste 60 series...

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Bluetooth er det mange som setter pris på, dog jeg ikke kan si at jeg bryr meg...

 

Skjermen faller jo i bakleksa i forhold til mange nye mobiler fra asia. Synes det virker som en litt snodig oppløsning å ha på en series60-telefon. Så hvis de skulle forandre på standarden, hvorfor ikke gå for 240*320?

 

Og ekstern skjerm... 4096 farger, det er så unødvendig lite, blir ikke no bra det :) I beste fall gjør de det bare for å spare strøm?

 

MiniSD er bra da... :)

Lenke til kommentar
Bluetooth er det mange som setter pris på, dog jeg ikke kan si at jeg bryr meg...

 

Skjermen faller jo i bakleksa i forhold til mange nye mobiler fra asia. Synes det virker som en litt snodig oppløsning å ha på en series60-telefon. Så hvis de skulle forandre på standarden, hvorfor ikke gå for 240*320?

 

Og ekstern skjerm... 4096 farger, det er så unødvendig lite, blir ikke no bra det :) I beste fall gjør de det bare for å spare strøm?

 

MiniSD er bra da... :)

Vet du om noen series 60 med 240*320 skjerm du da?

Lenke til kommentar
Synes det virker som en litt snodig oppløsning å ha på en series60-telefon. Så hvis de skulle forandre på standarden, hvorfor ikke gå for 240*320?

Så vidt jeg vet så er det kun Foma telefoner som kjører den oppløsningen,

 

Ellers kjører de fleste series 60 telefoner 176x220 oppløsningen.

Virker bra og er som oftest gode skjermer.

Lenke til kommentar

Nei, jeg vet ikke av noe series60-telefon med 240*320... det er akkurat det som er hele poenget. Jeg synes altså det er teit at de skal forbedre oppløsning, men ikke forbedre den til det som går for å være "det beste på markedet", men heller holde seg til nummer 2...

 

Men for all del, 176*220 i 65k funker bra, men det blir ikke det samme etter å ha hatt bedre...

Lenke til kommentar
Aye carumba.

Stilig stilig.

Det er vel 3G på den der?

Stilige disse telefonene som ikke kommer til Norge, ass.

Ingen grunn til å tro den ikke kommer til Norge. Ikke 3G nei, så vidt jeg ser.

Jasså?

 

Ikke 3G?

Den hadde jo kamera til videosamtalebruk?

 

Hvis den kommer til Norge, hva vil den koste?

Blir nok en del, men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...