Gå til innhold

Den nyttige macrotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei, jeg trenger en macro som gjør at jeg caster Holy Light på meg selv om jeg holder inne Alt-knappen og trykker på Holy Light, men ellers healer targetet mitt. Den må også inneholde stopcasting.

Har testa

 #showtooltip Holy Light(Rank 11)
/stopcasting
/cast [modifier:alt,target=player] Holy Light(Rank 11)

da kunne jeg heale meg selv med alt+HL, men ikke noen andre targets. Noen som kan hjelpe meg? :p

Lenke til kommentar

for det første er det "umulig" å logge, dessuten har jo wow støtte for g15 tastatur mtp at man kan vise stats og shit i displayen?

 

samme gjelder for nostromo spillutstyr osv, ja man kan automatisere for det, nei man kan ikke bli tatt for botting. men om du bedriver bot-like oppgaver (farming/anti-afk osv) så vil spillere rapportere deg og få deg bannet basert på at du har blitt rapportert så og så mange ganger.

 

hva planlegger du?

Lenke til kommentar
jeg trenger en macro som kaster amplify curse, så curse of agony.

Eller, det har jeg fått til

/cast AC

/stopcasting

/cast COA

 

Eneste er at den kan jeg ikke bruke hvis AC har cooldown, er det noen måte å komme rundt dette på? Feks ved en sjekk, hvis AC har cooldown, kast bare COA ?

 

 

Denne funker..

 

#showtooltip Curse of Agony

#show Curse of Agony

/cast Amplify Curse

/stopcasting

/cast Curse of Agony

Lenke til kommentar
Hei, jeg trenger en macro som gjør at jeg caster Holy Light på meg selv om jeg holder inne Alt-knappen og trykker på Holy Light, men ellers healer targetet mitt. Den må også inneholde stopcasting.

Har testa

 #showtooltip Holy Light(Rank 11)
/stopcasting
/cast [modifier:alt,target=player] Holy Light(Rank 11)

da kunne jeg heale meg selv med alt+HL, men ikke noen andre targets. Noen som kan hjelpe meg? :p

 

Hva med å bare legge en HL med target:self på en ubrukt og u-vist actionbar spot og binde den?

Lenke til kommentar
Hei, jeg trenger en macro som gjør at jeg caster Holy Light på meg selv om jeg holder inne Alt-knappen og trykker på Holy Light, men ellers healer targetet mitt. Den må også inneholde stopcasting.

Har testa

 #showtooltip Holy Light(Rank 11)
/stopcasting
/cast [modifier:alt,target=player] Holy Light(Rank 11)

da kunne jeg heale meg selv med alt+HL, men ikke noen andre targets. Noen som kan hjelpe meg? :p

 

Hva med å bare legge en HL med target:self på en ubrukt og u-vist actionbar spot og binde den?

 

macroen er helt riktig som den er skrevet her, men du glemmer å fortelle den hva den skal gjøre om du _ike_ holder inne alt

 

altså blir siste linje:

 

/cast [modfier:alt,target=player] holy light; holy light

 

den delen etter ";" blir da hva den gjør om du ikke holder alt, i dette tilfelle, kast holy light på target. drit i å putte (rank) bak forresten, med mindre du downscaler med vilje osv.

Lenke til kommentar

Vet ikke om denne har blitt postet, men denne selger alle grå items i bagene dine:)

/script for bag = 0,4,1 do for slot = 1, GetContainerNumSlots(bag), 1 do local name = GetContainerItemLink(bag,slot); if name and string.find(name,"ff9d9d9d") then DEFAULT_CHAT_FRAME:AddMessage("- Selling "..name); UseContainerItem(bag,slot) end; end;end;

EDIT: Jeg har ikke laget denne. :p

 

Jeg har laget meg et par macros som jeg bruker.

 

Shaman:

Disease kombinert: 
/cast [nomodifier] Cure Disease
/cast [modifier:shift] Disease Cleansing Totem

Poison kombinert: 
/cast [nomodifier] Cure Poison
/cast [modifier:shift] Poison Cleansing Totem

Mount og GW i samme knapp: 
/use [nomodifier] Whistle of the Emerald Raptor
/cast [modifier:shift] Ghost Wolf

En totemmacro jeg bruker: 
# showtooltip
/castsequence reset=120|alt Totem of Wrath, Mana Spring Totem, Grace of Air Totem, Stoneskin Totem

Bare for moro, Totemic call med en emote så det ser ut som om det er integrert :P :
/e 's totems fade
/cast Totemic Call

Og en knapp til alle Wep buffs: 
/cast [nomodifier] Flametongue Weapon
/cast [modifier:shift] Frostbrand Weapon
/cast [modifier:ctrl] Rockbiter Weapon
/cast [modifier:alt] Windfury Weapon

 

Hunter: (Lagde til en venn) Alt i ett pet macro

/cast [target=pet,dead] Revive Pet; [nopet] Call Pet; [nomodifier] Mend Pet; [modifier:alt] Feed Pet;

 

Warlock:

Heal pet, spesielt Voidwalker: 
/petstop 
/cast Health Funnel 
/cast Consume Shadows 

Alt i en summon pet (Nesten):
/cast [nomodifier] Summon Imp
/cast [modifier:alt] Summon Succubus
/cast [modifier:ctrl] Summon Felhunter
/cast [modifier:shift] Summon Voidwalker

 

Har sikkert fler, men husker de ikke/gidder ikke lete. :p

Endret av PsykoRage
Lenke til kommentar
Jeg trenger litt hjelp med en macro til warlocken min, nærmere bestemt felhunteren. Jeg får ikke Spell Lock macroen min til å fungere og jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg.

 

-Simon

 

Hva skal den gjøre da?

 

Likte Psykorage sin som solgte alt grått...

 

Hehe, den er fiffig :) Ikke jeg som har laget den da.

Endret av PsykoRage
Lenke til kommentar
Hadde liksom håpet at macroen ville la meg caste spell lock på den playeren jeg targeter:)

 

-Simon

 

Haha, har ikke felhunter enda på locken, så glemte at spell lock er et spell. xD

 

Uansett:

/cast Spell Lock

 

Skal vel funke. :)

 

Eller du kan keybinde til en annen knapp istedet for Ctrl-(den som det egentlig er) :p

Det siste er vel enklest. :)

 

EDIT: Leif kom innom en tur.

Endret av PsykoRage
Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg er å utkikk etter to macroer til min hunter.

 

1. - Jeg suger i close combat, så jeg leter etter en macro som gjør alle de viktige melee egenskapene, wingclip, moongose bite, raptor strike osv.

Hvis det hadde vært mulig å legge inn at man bytter til aspect of the monkey i samme macro, så ville det vært toppers.

 

2. - I raid så er mitt symbol på mobs som skal trappes "blue square"

Ofte så er det en rogue som merker mobsene utenfor mitt synsfelt

og jeg har ikke mulighet til å targete min mob før han er helt oppe i oss.

Jeg er da på utkikk etter en macro som targeter "blue square", så jeg får targetet ham så fort som mulig.

 

På forhånd takk.

 

1. Mener du som i at de skal castes etter hverandre eller mener du at du kan velge mellom dem?

Uansett:

/cast Wing Clip
/cast [modifier:alt] Raptor Strike
/cast [modifier:shift] Mongoose Bite
/cast [modifier:ctrl] Aspect of the Monkey

 

Hvis alt skal castes etter hverandre:

/castsequence [harm] reset=combat/target Aspect of the Monkey,Wing Clip,Raptor Strike,Mongoose Bite;

 

Tror begge de der skal funke fint.

Endret av PsykoRage
Lenke til kommentar
2. - I raid så er mitt symbol på mobs som skal trappes "blue square"

Ofte så er det en rogue som merker mobsene utenfor mitt synsfelt

og jeg har ikke mulighet til å targete min mob før han er helt oppe i oss.

Jeg er da på utkikk etter en macro som targeter "blue square", så jeg får targetet ham så fort som mulig.

 

Jeg vet ikke om det er noen macro som kan targete "blue square" eller andre raid icons, men du kan jo targete rougen, og assiste han (default "f") for å targete den mob som får blue square. Skaff deg en unitframe addon som tillater target of target så du ser hva slags icon han setter på de ulike mobs hvis du ikke har det allerede.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

jeg har lenge brukt super instpect men nå fikk vi jo en ny tab der vi kan se talents, så det jeg lurer på om er om det går ann og få til en macro så jeg trykker på , så inspecter jeg den personen jeg har targetet.

 

edit : også slik at når jeg trykker på den samme knappen så krysses den ruten ut hvis mulig

Endret av Rostad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...