Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med å åpneporter på ngt router


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Jeg har et lite problem med og åpne porter på Nextgentel router, det er en Netopia 3351

og jeg skal ha åpnet en del porter.

Ser slik ut og venneligst reduser bildene. Forsvant utenfor desktopen min på 1248x1024. De skal vel ikke være større enn 400x400.

vet ikke hvordan jeg gjør det

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har et lite problem med og åpne porter på Nextgentel router, det er en Netopia 3351

og jeg skal ha åpnet en del porter.

Ser slik ut og venneligst reduser bildene. Forsvant utenfor desktopen min på 1248x1024. De skal vel ikke være større enn 400x400.

vet ikke hvordan jeg gjør det

Har du Acdsee, Paintshop eller lignende?

 

Du kan også åpne portene manuelt.

 

Start<Run. Telnet 10.0.0.1

 

name:ngt

password:ChkBid114 "dette er for netopia 3351"............

 

Edit: skrev "Painshop" :p

Endret av hamsterbom
Lenke til kommentar
Har du Acdsee, Paintshop eller lignende?

 

Du kan også åpne portene manuelt.

 

Start<Run. Telnet 10.0.0.1

 

name:ngt

password:ChkBid114 "dette er for netopia 3351"............

 

Edit: skrev "Painshop" tongue.gif

 

Dette innlegget har blitt redigert av hamsterbom, 12/01/2005 : 19:0

 

Jeg er inne på routeren nå. hva skal jeg gå inn på for og åpne portene? i telnet

Lenke til kommentar
Har du Acdsee, Paintshop eller lignende?

 

Du kan også åpne portene manuelt.

 

Start<Run. Telnet 10.0.0.1

 

name:ngt

password:ChkBid114 "dette er for netopia 3351"............

 

Edit: skrev "Painshop" tongue.gif

 

Dette innlegget har blitt redigert av hamsterbom, 12/01/2005 : 19:0

 

Jeg er inne på routeren nå. hva skal jeg gå inn på for og åpne portene? i telnet

Quick Menus...

Network Address Translation...

Show/Change Server List...

"Enter"

Add Server...

telnet.jpg

Add Nat Server...

Lenke til kommentar

Hello

I have now set up everything but my router says this when i tried to add the following ports : * 44405 TCP(only got this to work)

(one every single port you see here except the one that i got worked i all get this msg when trying to apply the ports : Duplicate entry or entry conflicts with previous configuration

* 55557 UDP

* 55970 TCP

* 55971 TCP

* 55960 TCP

* 55961 TCP

* 55962 TCP

* 55557 TCP

* 55901 TCP

 

And i tried to lauch the main shortcut with connect/u My Ip / and the port But when i then got inn i just got a blank screen (just mu online ) not any server ... So it might be the Launcher.exe that i can`t download (becuase the link you provided is dead) or that i can`t open the ports....

 

Please Help Me Here

 

.........

Orket ikke å oversette til norsk .....Men kan noen hjelpe meg eller ? Med Den error

Lenke til kommentar
Hello

I have now set up everything but my router says this when i tried to add the following ports : * 44405 TCP(only got this to work)

(one every single port you see here except the one that i got worked i all get this msg when trying to apply the ports : Duplicate entry or entry conflicts with previous configuration

* 55557 UDP

* 55970 TCP

* 55971 TCP

* 55960 TCP

* 55961 TCP

* 55962 TCP

* 55557 TCP

* 55901 TCP

 

And i tried to lauch the main shortcut with connect/u My Ip / and the port But when i then got inn i just got a blank screen (just mu online ) not any server ... So it might be the Launcher.exe that i can`t download (becuase the link you provided is dead) or that i can`t open the ports....

 

Please Help Me Here

 

.........

Orket ikke å oversette til norsk .....Men kan noen hjelpe meg eller ? Med Den error

Hva trenger du disse portene til?

Om du kan nøye deg med fire siffer vil det virke, hvorfor den feil meldingen oppstår vet jeg dessverre ikke.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har et lite problem med og åpne porter på Nextgentel router, det er en Netopia 3351

og jeg skal ha åpnet en del porter. legger ved noen bilder:

NGT router der er portene som jeg har åpnet.

NGT router2

der er sånn jeg fikk beskjed om og gjøre etterpå. har jeg gjort rett?

I bilde 1 så er første feilen at du har skrevet opp internipen din på avsender :) Du må gjøre det samme, bare at du overfører lokalipen din : 10.0.0.2 til mottaker i stedet for avsender. ellers ser det greit ut.

 

Altså, avsender er kolonne 1, mens internipen din skal stå på kolonne 2.

Endret av Soho
Lenke til kommentar
I bilde 1 så er første feilen at du har skrevet opp internipen din på avsender :) Du må gjøre det samme, bare at du overfører lokalipen din : 10.0.0.2 til mottaker i stedet for avsender. ellers ser det greit ut.

 

Altså, avsender er kolonne 1, mens internipen din skal stå på kolonne 2.

We have a winner! :!:

 

Avsender = WAN/dsl/internett = "0.0.0.0" <- svarer alle ip'er på internett

Mottaker = LAN/PC f.eks = "10.0.x.x" Evt. "192.168.x.x" etc...

Endret av wamjdi
Lenke til kommentar
I bilde 1 så er første feilen at du har skrevet opp internipen din på avsender :) Du må gjøre det samme, bare at du overfører lokalipen din : 10.0.0.2 til mottaker i stedet for avsender. ellers ser det greit ut.

 

Altså, avsender er kolonne 1, mens internipen din skal stå på kolonne 2.

We have a winner! :!:

Yohoo! Hva vinner jeg? :p ellers igjen takk for hjelpen hin dagen wam. Det var premie nok. :thumbup: Virker som du har roen på nettverk!

Lenke til kommentar
I bilde 1 så er første feilen at du har skrevet opp internipen din på avsender :) Du må gjøre det samme, bare at du overfører lokalipen din : 10.0.0.2 til mottaker i stedet for avsender. ellers ser det greit ut.

 

Altså, avsender er kolonne 1, mens internipen din skal stå på kolonne 2.

We have a winner! :!:

Yohoo! Hva vinner jeg? :p ellers igjen takk for hjelpen hin dagen wam. Det var premie nok. :thumbup: Virker som du har roen på nettverk!

takk for hjelpen :D funket :D

 

Altså, avsender er kolonne 1, mens internipen din skal stå på kolonne 2.
hvilken ip skal stå på avsender? internett ipen min ? eller 10.0.0.1 ? Endret av Tee_Kay
Lenke til kommentar

Trenger ikke stå noe som helst på avsender. Antar at det er vilken som helst ip du godtar da. Men, du velger i kolonne 2 hvor trafikken skal routes henne i nettverket ditt. Skriver du Ipconfig i cmd på kjør så får du vite hva ipen er på den pcen du skal åpne portene på. Routeren står såvidt jeg vet på 10.0.0.1 og det er stor sannsynlighet for at din maskin da er 10.0.0.2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...